میاندوآب؛

اجرای آبیاری میکرو در سطح 4 هکتار از مزارع چغندرقند میاندوآب

مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب از اجرای آبیاری میکرو (نوار تیپ) ، همزمان با بذر و کود پاشی در سطح 4 هکتار ازمزارع چغندر قند این شهرستان برای اولین باردرسطح استان خبرداد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محرمعلی دیانتی افزود: اولین مزرعه چغندرقند به صورت پایلوت با استفاده از بذرکار پنوماتیک سه کاره که همگام با بذرپاشی و کود پاشی عملیات نصب سیستم نوار تیپ را انجام می دهد؛ در سطح 4 هکتار در روستای حسین آباد این شهرستان به آبیاری میکرو تجهیز شد.
دیانتی با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت : در راستای آگاه سازی کشاورزان جهت مدیریت و مصرف بهینه آب کشاورزی با اجرای سیستم های آبیاری میکرو (نوار تیپ) و مزایای استفاده از آن سیستم برای محصولات استراتژیک منطقه با نیاز آبی بالا و دوره رشد طولانی بویژه برای محصول چغندرقند این طرح اجرا شد.
وی ادامه داد: از مزایای اجرای این طرح کاهش 37 تا 60 درصدی مصرف آب و سرعت بالای مراحل کشت توام با اجرای سیستم میکرو است که در طرح مذکور از بذر ایزابلا با فاصله کشت 50*50 استفاده گردیده، که عملکرد این طرح به لحاظ کیفی و کمی با مزرعه شاهد که مجهز به سیستم آبیاری بارانی ( کلاسیک ثابت) است با بقیه فاکتورهای ثابت در طول یک دوره کشت مورد مقایسه قرار خواهد گرفت.
دیانتی تاکید کرد: کشاورزان سایر شهرستان هاکه تمایل برای آشنایی با سیستم مذکور را دارند میتوانند با هماهنگی قبلی از محل بازدید به عمل آوردند

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.