مشهد؛

تبدیل فروشگاه‌های کتاب آستان قدس رضوی به مراکز فرهنگی

در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ۱۲ مجموعة فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در سطح شهر مشهد و تهران را به مراکز فرهنگی تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین سعیدی مدیرعامل به‎نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در حاشیة مراسم افتتاحیة هشتمین نمایشگاه پوستر مدرسان گرافیک مشهد که با موضوع کتابخوانی برگزار شد، با بیان این که انتشارات به‌نشر، در طول سالیان گذشته با موضوعات عمومی در حوزة تولید و توزیع کتاب مشغول به فعالیت بوده است، گفت: در دورة جدید بر اساس تأکید تولیت آستان قدس رضوی، بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را جزء مأموریتهای اصلی به‎نشر قرار دادیم و به لحاظ ساختاری نیز در انتشارات آستان قدس، حوزه‌ای را ویژة این امر در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به این که سرانة پایین مطالعه در کشور وظیفة به‌نشر را در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی خطیرتر و دشوارتر می‎کند، افزود: مجموعه‎ای از اقدامات و برنامه‎‌ها در این مسیر در دستور کار قرار گرفت که از جملة آن‌ها می‎توان به برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاههای و جشنواره‌های موضوعی، جلسات امضا، خوانش، رونمایی و نقد کتاب اشاره کرد.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با بیان این که در جهت توسعة فرهنگ مطالعه، دفتر انجمن قلم ایران در فروشگاه مرکزی به‎نشر در حال استقرار است، گفت: همچنین راه‎اندازی کافه کتاب در فروشگاه مرکزی نیز از دیگر برنامه‎های در دستور کار برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

سعیدی افزود: دعوت از برخی نویسندگان، برگزاری جلسات آموزش نویسندگی در فروشگاه مرکزی و برخی دیگر از فروشگاههای به‌نشر نیز از دیگر اقداماتی است که در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص مشارکت به نشر در هشتمین نمایشگاه پوستر مدرسان گرافیک مشهد گفت: این نمایشگاه با موضوع کتاب و کتابخوانی و به همت انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر)، مؤسسة آفرینشهای هنری آستان قدس و با مشارکت مدرسان گرافیک مشهد در راستای حمایتهای شرکت به نشر از فعالیتهای فرهنگی مرتبط با کتاب در حال برگزاری است.

سعیدی با بیان اینکه هشتمین نمایشگاه پوستر مدرسان گرافیک مشهد با موضوع «کتاب و کتابخوانی» همزمان با ۲۷ آوریل، روز جهانی گرافیک در نگارخانة رضوان با نمایش ۵۰ اثر گرافیکی در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر افتتاح شد، افزود: نمایشگاه «پوستر هشت» تا ۱۴ اردیبهشت ماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل نگارخانة رضوان واقع در خیابان کوهسنگی ۱۷، شمارة ۱۶ پذیرای علاقه‎مندان و هنردوستان خواهد بود.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.