آیت الله علم الهدی؛

مقابله با ناهنجاری وظیفه روحانیت است/ من ضد تفریح و شادابی مردم نیستم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آنچه برای ما در مشهد اهمیت مضاعف دارد، حفظ هویت امام‌ رضا(ع) است.

مقابله با ناهنجاری وظیفه روحانیت است/ من ضد تفریح و شادابی مردم نیستمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع اعضای برخی نشریات دانشجویی در واکنش به سوالی مبنی بر انتشار سخنان تند بعضی دانشجویان در دیدار اخیر وی با نخبگان دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد اظهار داشت: من بازخورد کلی جلسات دانشگاه ها را پیگیری می کنم و از این جلسه که در فضایی باز برگزار شد، بسیار راضی بودم.

وی افزود: اینکه ما همیشه با افرادی روبرو شویم که مارا قبول دارند درست نیست و نیاز به جلساتی با چنین فضای باز که افراد آنچه در دل دارند بگویند نیز بسیار هست.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: قشر دانشجو معصومند چون بدنبال قدرت نیستند. نتیجه این گفتگوها این است که باورمندی دینیشان لطمه نمی خورد هر چند که شاید بنده و جریان فکری من را هم قبول نداشته باشند.

وی گفت: دو موضوع در مورد دانشجویان بسیار مهم است، استحکام زیربنای دین باوری آنها و منطق محکم و قوی برای حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی تا مستخدم جریان ها نشوند و این دو اگر حفظ شود دانشگاه پویایی خواهیم داشت.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: برخی جریانات خودی بخاطر ملاحظاتی که داشتند تا حدودی مانع حضور بنده در دانشگاه می شدند تا اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه وارد عمل شد. ارتباط بنده بیشتر باید با جریانات دانشجویی باشد نه خود دانشگاه.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: حاشیه ی شهرها جریان آسیب پذیر حاصل از نابسامانی روستاها و شهرهاست. و مشکل جدی آن بحث امنیتی آن است چون بخشی از افراد ساکن در آن یا بی هویت هستند یا افغانستانی های مهاجری که بخاطر کار در شهر در حاشیه سکونت دارند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مناظرات انتخاباتی تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم نیز گفت: آنچه دیروز آقایان کاندیدا ها از حاشیه شهر و حاشیه نشینی گفتند نشان داد شناخت کافی از حاشیه نشینی ندارند چون مشکل اصلی در حاشیه شهر امنیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله اول در حاشیه شهر امنیت و دوم بحث فرهنگی است، ادامه داد: جریان‌ها و نهله‌های مختلف فکری در حاشیه شهر فعال شده‌اند و چون از اقوام مختلف هستند، فرهنگ ثابتی در آنجا حاکم نیست.

وی تصریح کرد: مشکل سوم بحث اقتصاد است، چون نبود شغل و امکانات سبب می‌شود افراد به‌سمت قاچاق، بزهکاری و اعتیاد کشیده شوند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به طرح ساماندهی حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: ما طبق امر مقام معظم رهبری در سال 92 و ابراز نگرانی ایشان و برخی مراجع معظم مبنی‌بر حل مشکل حاشیه شهر مشهد، وارد عمل شدیم. با جلساتی که با آیت‌ الله العظمی مکارم و برخی مراجع دیگر و شنیدن نگرانی‌های آن‌ها داشتیم، کار خود را شروع کردیم و برخی دستگاه‌ها و جریانات دخیل در این فضا را وارد عمل کردیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در مشهد حفظ هویت امام‌ رضا (ع) است، عنوان کرد: مقابله با ناهنجاری وظیفه روحانیت است و در مشهد برای ما آنچه اهمیت مضاعف دارد، حفظ هویت امام‌ رضا (ع) است؛ چون اولین شهروند این شهر ایشان بوده‌اند و این شهر متعلق به ایشان است.

امام جمعه مشهد با انتقاد از رویکرد توسعه گردشگری به شهر مشهد گفت: پسندیده نیست که مشهد به جزیره کیش تبدیل شود که در وسط آن یک گنبد طلاست و هر چیزی هویت این شهر را به هم بریزد و سبب شود جریانی بر زیارت فائق آید، مثل مراکز تفریحی و تجاری.

وی تاکید کرد: من با تفریح مردم مخالف نیستم اما با اینکه اینجا مرکز توسعه ی تفریحات در کشور و خارجی ها شناخته شود مخالفم. پس این تعبیر که من ضد تفریح و شادابی مردم هستم درست نیست. بنده می گویم شهر ما باید شهر زیارتی باشد و این شهر به هتل و مرکز خرید و تفریح نیازمند است اما در حاشیه زیارت، نه اینکه اینها اصل شود و زیارت حاشیه آن باشد.

آیت الله علم الهدی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تصمیم آقای رئیسی برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیز گفت: اقای رئیسی قصد کاندید شدن در انتخابات را نداشت و برای این موضوع خدمت رهبری نرفت و دستوری هم نگرفت؛ اما آیت الله العظمی نوری همدانی در این خصوص خدمت رهبری رفتند و ایشان فرمودند من در این خصوص نه بصورت سلبی و نه بصورت ایجابی ورود نمی کنم و بعد از آن آیت الله العظمی نوری همدانی و بعضی دیگر از مراجع عظام تقلید و جمعی از علماء و نخبگان سیاسی به آقای رئیسی برای حضور در این رقابت اصرار کردند.


انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.