در یادداشتی در واشنگتن‌پست؛

ترامپ: در 100 روز نخست ریاستم، به وعده‌های خود عمل کردم/ ما «رهبری» آمریکا را احیا کردیم

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده است.

ترامپ: در 100 روز نخست ریاستم، به وعده‌های خود عمل کردم/ ما رهبری آمریکا را احیا کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: من در صد روز نخست ریاست جمهوری خود به قول‌هایی که به آمریکایی‌ها داده بودم، عمل کردم.

در این یادداشت آمده است: یکصد روز پیش به قدرت رسیدم و وعده‌ای دادم و گفتم که ما تنها قدرت سیاسی را از یک حزب به حزب دیگر منتقل نمی کنیم، بلکه این قدرت را از واشنگتن دی سی (پایتخت آمریکا) خارج و آن را به مردم باز می‌گردانیم. طی صد روز گذشته، من به وعده‌هایی که داده بودم، عمل کردم.

ما موضوع به موضوع و از نهادی به نهاد دیگر در حال بازگرداندن کشور به مردم هستیم. پس از چند دهه کاهش توان طبقه متوسط، داشتن مرزهای باز و از دست دادن فرصت های شغلی و ثروت آمریکا،‌ این دولت در حال کار کردن برای شهروندان کشور ماست نه کشور دیگری. 

همین رسانه‌هایی که این مشکلات را فاش کردند و از آنها بهره‌برداری کردند، مطمئنا این روایت‌ها را بیان نمی‌کنند. به همین دلیل، ما پیام خود را به طور مستقیم به آمریکا می‌گوییم.

ما درهای کاخ سفید را برای گوش دادن، تعامل و اقدام کردن باز کردیم. ما از رهبران کارگری، مالکان کارخانه‌ها، افسران پلیس، کشاورزان، کهنه‌سربازان و دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان افراد مستقل دعوت کرده‌ایم. 

تغییر با پایان دادن به شراکت در دو سوی اقیانوس آرام آغاز شد، معاهده‌ای با حضور 12 کشور که سبب انتقال یافتن میلیون‌ها فرصت شغلی به کشورهای دیگر می‌شود، اما خارج شدن از این معاهده تنها یک آغاز بود. ما همچنین تحقیقاتی را درباره سوء استفاده‌ها در ارتباط با تجارت خارجی انجام دادیم و گام‌هایی را برای حفاظت از تولید فولاد و آلومینیوم در آمریکا برداشتیم. پس از سال‌ها اعطای قراردادهای فدرال به خارجی‌ها، ما در حال تضمین این موضوع هستیم که نهادهای دولتی قوانین را اجرایی می‌کنند و شرکت‌های آمریکایی را در اولویت قرار می‌دهند و این شرکت‌های آمریکایی کارگران آمریکایی را به استخدام خود در می‌آورند.

ترامپ در ادامه نوشت: ما برای بازگرداندن فرصت‌های شغلی خود، در حال دنبال کردن روند مذاکره مجدد در ارتباط با توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی هستیم. ما از زمان تصویب این قرارداد وحشتناک، طی 23 سال، حدود یک سوم از مشاغل در بخش تولیدی را از دست دادیم. 

در کانون دستورالعمل اقتصادی‌مان، ما تلاش برای حذف قوانین از بین برنده فرصت‌های شغلی را آغاز کرده‌ایم. من دستور دادم که برای اجرای هر قانون جدید، دو قانون قدیمی باید حذف شود. ما سیزده قانون بازنگری کنگره را امضا کردیم تا قوانین از بین برنده فرصت های شغلی را حذف کنیم و من در مجموع بیست و نه قانون را امضا کردم.

این قوانینی که به تازگی اجرایی میشوند شامل لایحه «حق انتخاب کهنه‌سربازان» می‌شود که به قانون تبدیل شد و این در حالی است که ما تعداد کهنه‌سربازانی را که می‌توانند به انتخاب خود از سوی دکتر مورد نظرشان ویزیت شوند را 42 درصد افزایش دادیم. و ما با انتشار آنلاین همه مسائل شفاف‌سازی کردیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این یادداشت نوشته است: در بخش انرژی، تغییرات اساسی بوده است. ما محدودیت‌ها بر تولید نفت، گاز طبیعی و ذغال پاک را لغو کردیم. 

آنچه که در ارتباط با مهاجرت انجام دادیم تاریخی بوده است. پس از چند دهه مهاجرت‌های غیرقانونی نامحدود و عدم کنترل بر مبادی ورودی، ما شرایط  را تغییر دادیم که این اقدام بی‌سابقه بوده است. میزان عبور غیرقانونی از مرز 73درصد کاهش یافته است. روند صدور روادید در حال اصلاح شدن است تا روند تعیین شایستگی و نظارت بر افراد بهبود یابد و در تلاش برای ایجاد دیوار مرزی به منظور مقابله با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و مهاجرت‌‎های غیرقانونی به کشورمان هستیم.

قوانین فدرال سرکوب علیه شهرهایی را آغاز کرده‌اند که به مأمنی برای مجرمان تبدیل شده اند؛ زیرا ما می‌دانیم که نخستین وظیفه دولت حفاظت از شهروندان آمریکایی است.

وزارت‌خانه‌های امنیت داخلی، دادگستری و امور خارجه، و مدیر اداره اطلاعات ملی گروهی درون سازمانی با هدف برچیدن کارتل‌های جنایی فراملی ایجاد کرده‌اند. دستبند زدن از روال قضایی ما حذف شده است و آنها در حال مقابله با دلالان مواد مخدر و اعضای باندهایی هستند که شهروندان ما را طعمه قرار می‌دهند.

وی در ادامه یادداشت خود در واشنگتن‌پست آورده است: تغییرات در بخش دفاعی نیز قابل توجه بوده است. وزارت دفاع روند بازسازی و احیای آمادگی ارتش ما را آغاز کرده است. ما با مسئول دانستن رژیم بشار اسد به سبب «استفاده از تسلیحات شیمیایی ممنوعه» علیه غیرنظامیان بی‌دفاع و بی‌گناه، رهبری آمریکا را احیا کرده‌ایم. حمله موشکی موفقیت‌آمیز ما سبب اجرای خط قرمزی شد که دولت قبلی آمریکا آن را ترسیم، اما به آن بی‌اعتنایی کرد، از این رو، اعتبار ما در مقابل دوستان و بازدارندگی در مقابل دشمنان ما در حال احیا شدن است. در نهایت این که، از زمانی که اعلام کردم آمریکا از همه هم پیمانان خود انتظار دارد سهم خود را بله طور عادلانه پرداخت کنند، کشورهای عضو ناتو شروع به پرداخت میلیون ها دلار کرده  اند.

ترامپ افزود: من به یکی از بزرگترین وعده‌هایم جامه عمل پوشاندم، که همانا انتصاب و تأیید یک قاضی جدید به دادگاه عالی بود که به قانون اساسی آمریکا پایبند است. این نخستین بار طی 136 سال است که یک قاضی جدید طی صد روز نخست ریاست‌جمهوری تأیید می‌شود.

از آنجایی که ما این تغییرات -در مرز، اقتصادمان و امنیت‌مان- اجرایی کردیم، سطح اعتماد افزایش یافته است. و نظرسنجی‌ها در آینده از خوش‌بینی بی‌سابقه  حکایت خواهند داشت. اعتماد مصرف‌کنندگان به سطحی بی‌سابقه طی 16 سال رسید. هزاران فرصت شغلی جدید به آمریکا بازگردانده شد از جمله در شرکت‌های فورد، جنرال موتورز، فیات کرایسلر، اسپرینت، اینتل و بسیاری از شرکت‌های دیگر.

اقداماتی که ما انجام می‌دهیم سبب خواهد آمریکا بار دیگر به شکوه و عظمت برسد.

ما دیگر به سخنانی گوش نخواهیم داد که در گذشته چیزی جز جنگ‌های خارجی، فقر در داخل و از دست دادن شرکت ها، فرصت‌های شغلی و ثروتمان برای ما در پی نداشته‌اند.

رئیس‎‌جمهور آمریکا در انتهای یادداشت خود نوشت: کاخ سفید بار دیگر به خانه ملت تبدیل شده است. و من هر چه در توان دارم انجام می‌دهم تا رئیس جمهور مردم باشم و برای شهروندانی کار کنم که این کشور را دوست دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار