کرمان؛

جلوگیری از ورود افراد مسئله دار و منابع مالی آلوده به ستاد‌های انتخاباتی

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر نقش حائز اهمیت و سازنده روسای ستاد‌ها در روند انتخابات ریاست جمهوری در زمینه پیشگیری از جرائم انتخاباتی و کنترل هواداران به منظور حرکت تبلیغات در محدوده مقررات تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،یدالله موحدصبح امروز در جلسه تعامل و هم اندیشی اعضای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با حضور روسای استانی ستاد تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت:انتظار می‌رود روسای ستاد‌های تبلیغات انتخاباتی هوشیارانه با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی از ورود افراد مسئله دار ویا کسانی که با نیات خاص که ممکن است از طریق نفوذ به ستاد‌ها اهدافی مغایر با منافع و مصالح ملی و انسجام و وحدت ملت ایران دنبال کنند جلوگیری بعمل آورند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت:ممکن است افراد معاند نظام با تطمیع ستاد‌ها و هواداران نامزدهای انتخاباتی، منابع مالی آلوده را در تبلیغات انتخاباتی بکار گیرند که بایستی این موضوع را روسای ستاد‌ها مورد توجه جدی قرار دهند و تدابیر پیشگیرانه لازم را اتخاذ نمایند.
این مقام ارشد قضائی استان کرمان تاکید کرد:در راستای وظایف و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از طرف ستاد‌ها و هواداران در محدوده ومطابق، مر قانون حرکت نمایند و بعضا نقض مقررات و رفتار‌های فرا قانونی موجب تعقیب و مسئولیت کیفری خواهد بود.
رئیس شورای قضائی استان با اشاره به نقش مهم سازمان قضائی نیروهای مسلح در بحث پیشگیری از جرائم انتخاباتی، بیان داشت:اداره کل بازرسی استان کرمان نیز با نظارت دقیق بر روند تبلیغات انتخاباتی اجازه نخواهد داد امکانات و منابع دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی استفاده گردد.
وی تصریح کرد: اخلاق مداری، رعایت حرمت سایر نامزدهای انتخابات، همکاری صمیمانه و تنگاتنگ با دستگاه‌های متولی، هیات‌های نظارت و اجرایی بسیار مسائل حائز اهمیت در ایام انتخابات است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان یادآور شد:ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سطح ملی و با حضور و عضویت همه دستگاه‌های متولی شکل گرفته است، در همین راستا ستاد استانی ایجاد شده و در سطح شهرستان‌ها هم نظیر این ستاد شکل گرفته است.
وی افزود: براساس ماده ۳۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری، تشکیلات قضایی هر شهرستان و بخش در ایام انتخابات باید اقدامات لازم را در محدوده مقرارات اعمال کنند و پیشگیری از جرائم انتخاباتی برای یکسان سازی سیاست‌های این حوزه انجام می‌شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه جرائم انتخاباتی در ۱۷ بند تعریف و مجازات‌ها نیز بیان شده است گفت: اولا ما تلاش می‌کنیم که جرائم ۱۷ گانه رخ ندهد، اما لازمه رسیدن به این هدف این است که همه دست به دست هم بدهیم و یکی از مسائلی که به حیثیت انتخابات لطمه می‌زند همین جرائم است که بیگانگان آن را دستاویز قرار داده و بزرگنمایی می‌کنند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار