همدان؛

ارائه مقاله دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در فرانسه

مقاله دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ششمین کنفرانس بین‌المللی شیمیایی، کشاورزی، زیست‌شناسی و علوم محیط‌زیست کشور فرانسه ارائه شد.

ارائه مقاله دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در فرانسهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مقاله الناز گیاهی دانشجوی دکتری بیوشیمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با عنوان «بررسی ارتباط کمبود ویتامین D و کم‌خونی فقر آهن در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم در رشت» در ششمین کنفرانس بین‌المللی شیمیایی، کشاورزی، زیست‌شناسی و علوم محیط‌زیست کشور فرانسه در روزهای 25 و 26 آوریل 2017 ارائه شد.

گیاهی در این مقاله که به راهنمایی مهرداد کسایی عضو هیئت علمی واحد همدان تهیه‌شده بیان کرده است: شواهد نشان می‌دهد که متابولیسم ویتامین D با ابتلا به دیابت نوع 2 یا تشدید آن در ارتباط است.
 
دیابت نوع 2 در افراد چاق بیشتر دیده می‌شود و چاقی خود درجاتی از مقاومت به انسولین ایجاد می‌کند، درصد شیوع این بیماری در زنان بیشتر از مردان است.
 
همچنین کمبود آهن در زنان دیابتی نیز مشاهده می‌شود، لذا هدف از این مطالعه بررسی ارتباط کمبود ویتامین D و کم‌خونی فقر آهن با بیماری دیابت نوع 2 در زنان بالای 40 سال است.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.