اهواز؛

فضای انتخابات باید آرام وبا تامین امنیت کامل باشد

رئیس دفترنظارت وبازرسی شورای نگهبان در خوزستان گفت:فضای انتخابات یک فضای آرام با تامین امنیت کامل برای شهروندان به منظور مشارکت حداکثری مردم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حسن معماری ،رئیس دفترنظارت وبازرسی شورای نگهبان در خوزستان با اشاره به فرموده امام خمینی( رض) مبنی بر اینکه به کار بردن واژه مردم سالاری دینی تاکید کرد: مهم‌ترین راه رسیدن به مقوله مردم سالاری دینی از طریق انتخابات است.

حسن معماری اظهار داشت: شرکت در انتخابات شورا به استناد ماده 22 قانون اساسی و انتخابات ریاست جمهوری باید در یک فضای آرام با تامین امنیت کامل برای شهروندان به منظور مشارکت حداکثری مردم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود رقابت در انتخاب شوراها و ریاست جمهوری بر اساس رقابت صحیح و اخلاق‌مدار و ارزش‌های ساری و جاری جامعه باشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با اشاره به فرموده امام خمینی( ره) مبنی بر اینکه به کار بردن واژه مردم سالاری دینی تاکید داشت: مهم‌ترین راه رسیدن به مقوله مردم‌سالاری دینی از طریق انتخابات است.

معماری با اشاره به عملکرد مجریان انتخابات متذکر شد: مجریان انتخابات به استناد ماده 21 قانون انتخابات می‌توانند همه مدیران اجرایی با استفاده از امکانات مورد نیاز در انتخابات مکلف به کمک کند و در صورت استنکاف از همکاری در امر انتخابات مجازات شوند.

وی بیان کرد: ناظران انتخاباتی بر کل فعالیت‌ها و عملکرد مجریان انتخابات نظارت می‌کنند تا  اجرای آئین‌نامه‌های اجرایی به صورت دقیق انجام شود.

معماری توضیح داد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری با در نظر گرفتن تمام مراحلی که در انتخابات جاری می‌شود بر عهده شورای نگهبان است.

وی یادآور شد: طی برگزاری انتخابات و شمارش آرا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی امنیت و سلامت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

رئیس دفترنظارت وبازرسی شورای نگهبان در خوزستان در پایان با بیان اینکه نزدیکی و قرابت برخی نامزدهای انتخاباتی با مدیران دولتی ممکن است شائبه استفاده از امکانات دولتی را در جامعه به وجود بیاورد گفت: باید سلامت انتخابات به معنای کامل و با جلوگیری از هر خدشه‌ای تحقق یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.