اهواز؛

افزایش سطح زیر کشت چغندر در خوزستان

سطح زیر کشت محصول چغندر قند در خوزستان به 10 هزار و 200 هکتار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد قاسمی ‌نژاد، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اعلام این خبر بیان داشت: در سال‌های 92 و 93 با توجه به ضرورت ورود این محصول به چرخه تناوب زراعی و اصلاح الگوی کشت، چغندرقند مجدداً احیا و سطح کشت آن با 2 هزار و 100 هکتار شروع شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مزیت اقتصادی که چغندرقند داشت، خیلی سریع مورد استقبال کشاورزان در سال‌های اخیر قرار گرفت تا جایی که امروز سطح زیر کشت این محصول به 10 هزار و 200هکتار رسیده است.

قاسمی ‌نژاد با اشاره به سطح قابل برداشت در سال جاری اذعان داشت: امسال سطح زیر کشت ما 10 هزار و 200 هکتار است و پیش بینی ما برداشت 750 هزار تن محصول چغندر است که ممکن است این میزان افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: برای این محصول با کارخانجات قند اصفهان، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، همدان و قزوین قرارداد بسته‌ایم که این محصول را خریداری کنند.

محمد قاسمی نژاد اظهار داشت: مسیرهای که این کامیون‌های باید طی کنند، حدود 6 تا 10 ساعت از مزرعه تا کارخانه است و در کل در فصل برداشت این محصول به 1 هزار و 400 دستگاه کامیون نیاز داریم.

وی در خصوص اهمیت چغندرقند بیان کرد: این محصول برای حفظ حاصلخیزی خاک و کاهش شدید عوامل زیان‌رسان مانند علف‌های هرز، آفات، بیماری و به عنوان تقویت اراضی کشاورزی کاربرد دارد.

قاسمی نژاد گفت: محصول چغندرقند بالانس تولید ما است چون اگر این محصول نباشد کشاورزان برای تناوب زراعی سراغ سبزی و صیفی می‌روند و اگر کشت سبزی و صیفی افزایش پیدا کند، عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و در سال‌های اخیر نیز مشاهده شده که گوجه، خیار و سبزی به دلیل افزایش کشت روی دست کشاورز ماند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار