در سال 95؛

آموزش 95 درصد سوادآموزان خوزستان از طریق بخش غیردولتی

در سال گذشته 95 درصد سوادآموزان خوزستان از طریق بخش‌های غیردولتی آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ موسی شیخی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان ضمن بر شمردن سیاست‌ها و برنامه‌های سوادآموزی سال 96 بیان داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های قابل اجرا در سال جاری طرح سوادآموزی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و آموزش کودکان و نوجوانان 20 - 10 ساله با هدف حمایت و پشتیبانی از کودکان در معرض آسیب، بی‌سرپرست و بدسرپرست است .

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های اجرایی در سال 96 توسعه مراکز یادگیری محلی با هدف توانمندسازی سوادآموزان تحت پوشش است که علاوه بر آموزش سواد، مهارت‌های اساسی زندگی نیز به آنان آموزش داده می‌شود .

شیخی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات نقش مهمی در جذب و ترغیب بی‌سوادان به کلاس‌های سوادآموزی دارد، اذعان داشت: همکاری و مشارکت با بهره‌گیری از ظرفیت جراید، صداوسیما، برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌ها از برنامه‌های آتی این حوزه است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان افزود: سال گذشته 95 درصد از سوادآموزان تحت پوشش از طریق  مؤسسات و بخش‌های غیردولتی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند؛ انتظار می‌رود در سال 96 فعالیت‌های سوادآموزی به‌طور 100 درصد به مؤسسات غیردولتی و شرکت‌های خدمات آموزشی با هدف کاهش تصدی‌گری واگذار شود.

وی توانمندسازی بیش از 5200 نفر آموزش‌دهنده به منظور ارتقاء سطح آگاهی و تسلط آنان به فنون  تدریس را یکی دیگر از فعالیت‌های سال گذشته عنوان و تصریح کرد: در سال 95 بیش از 47 هزار و 125 نفر بی‌سواد و کم‌سواد در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار گرفتند که تاکنون بیش از 80 درصد از این افراد در آزمون‌های پایانی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.