قائم‌مقام وزیر کشور:

رشد اقتصادی کشور 8 درصد است/ همه فعالیت‌های کشور باید منطبق با سند چشم‌انداز باشد

قائم مقام وزير کشور گفت: دولت یازدهم با رشد هشت درصدی توانست زمینه رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را فراهم کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسين مقيمی ظهر يکشنبه در همايش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان در سالن هلال احمر مرکز استان گفت: برای اداره کشور سند چشم‌انداز توسعه 20 ساله از سال 1384 تا 1404 تعریف شده است و همه فعالیت‌های کشور باید منطبق با سند چشم‌انداز باشد.

وی افزود: طبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور باید سالی هشت درصد رشد داشته باشیم؛ اما در سنوات گذشته حتی رشد منفی 6.8 درصد را تجربه کردیم و این دولت با تعامل و همکاری شوراهای شهر و روستا مجدداً توانست به رشد هشت درصد دست یابد. 

مقیمی ادامه داد: سند چشم‌انداز معیار قرار دارد و هر کسی رشد هشت درصدی ایجاد کند، محترم است و هر کسی باعث رشد منفی شده باید پاسخ‌گو باشد.

وی بیان کرد: این دولت توانسته با رشد هشت درصدی زمینه رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری را فراهم کند.

مقیمی گفت:عمده توفیق دولت تدبیر و امید در فعالیت‌ها، اصلاحات و تغییرات مثبت شاخص‌ها بوده است که این توفیقات را مدیون همکاری و تعامل شوراهای اسلامی شهرها و روستاها هستیم.

وی افزود: اداره امور کشور در تمام سطوح اجرایی و تصمیم‌گیری کشور، توسط مردم و نمایندگان مردم و به اتکای آرای عمومی انجام می‌شود.

قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: بر اساس اصل 100 قانون اساسی برای اداره امور روستاها و شهرها و برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رفع تبعیض و ایجاد عدالت اجتماعی و سرعت بخشیدن به توسعه کشور و پیشرفت منطقه خود شوراها باید به میدان بیایند.

مقیمی یان کرد: همچنین شورای عالی استان‌ها می‌تواند طرح و لایحه به مجلس بدهد تا تصویب شود و با این وجود جایگاه شوراها در قانون اساسی رفیع است.

قائم‌مقام وزیر کشور گفت: همکاری و تعامل شوراهای اسلامی روستاها با دولت، تأثیر بسزایی در توسعه روستاها و بالطبع کشور خواهد داشت.

مقیمی گفت: همکاری و تعامل شوراهای اسلامی شهر و روستا با دولت زمینه رشد و توسعه شهرها و روستاها و نشاط مردم را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.