یزد؛

بازدید مدیر ایکروم از بافت تاریخی شهر یزد

استفانو دیکارو مدیر شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها ICOMOS از بافت تاریخی شهر یزد بازدید کرد.

فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:بازدید از مدرسه ضیاییه زندان اسکندر خانه لاری ها، بافت تاریخی، موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده، خانه هنر، مسجد جامع، باغ دولت آباد و دیگر اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان از برنامه های سفر مدیر ایکروم به استان یزد بود.

دانش یزدی در حاشیه بازدید مدیر شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها ICOMOSاز بافت و آثار تاریخی استان افزود: یزد در کنار استان های فارس و اصفهان مثلث طلایی گردشگری ایران را تشکیل داده و برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی را در خود جای داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بافت تاریخی شهر  یزد از میراث تاریخی ارزشمند و جاذبه های گردشگری خاص ایران به شمار می رودگفت: دومین شهر تاریخی جهان، برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی را دارد که هر کدام از آنها می تواند به تنهایی جاذبه ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بافت تاریخی یزد منحصر به فرد است و پویایی و زنده بودن از ویژگی های این بافت به حساب می آید، امیدواریم بتوانیم با ثبت جهانی آن اقدامات خوبی را در بافت تاریخی برای تقویت مقوله گردشگری و جذب گردشگر، احیای بافت، ساماندهی و ارائه امکانات به این منطقه شاهد باشیم.

گفتنی است: دکتر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور، فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد، ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد، مجتبی فرهمند مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی یزد و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان میراث فرهنگی استان، مشاور کمیته میراث جهانی را در این بازدید ها همراهی نموند.   

استفانو دیکارو مدیر شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها (ICOMOS) که به دعوت معاون سازمان میراث فرهنگی کشور به ایران آمده بود امروز به همراه جمعی از مسئولان میراث فرهنگی از بافت تاریخی شهر یزد بازدید کرد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.