تبریز؛

آغاز اجرای چهار طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی مراغه

بخشدار مرکزی مراغه از اجرای چهار طرح عمرانی در روستاهای این بخش خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛گل محمدی بخشدار مرکزی مراغه گفت: این طرح ها در سه روستای این شهرستان اجرا شده و تا پایان سه ماهه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.
 
وی افزود: این طرح ها در روستاهای یایشهری، قره برقع و علویان این شهرستان با هفت میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار اجرا می شود.
 
وی ادامه داد: ساخت پل دسترسی 2 دهنه روستای یایشهری که بر اثر سیل اخیر تخریب شده بود، به عرض هفت و طول 16 متر با سه میلیارد ریال اعتبار با مشارکت مردمی و نیز از محل اعتبارات دهیاری و جهاد کشاورزی یکی از این طرح هاست.
 
گل محمدی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی راه دسترسیآاسیب دیده این روستا نیز با 750 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات جهاد کشاورزی آغاز شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
 
وی با اشاره به اجرای طرح بهسازی معابر روستای قره برقع مراغه گفت: این طرح در قالب اجرای جدول در معابر اصلی و نیز احداث یک دهنه پل هشت متری برای سهولت دسترسی به این روستا با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار با مشارکت 40 درصدی مردم و نیز اعتبارات دهیاری آن اجرا می شود.
 
وی به اجرای مسیرگشایی در مسیر گردشگری روستای علویان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تردد وسایل نقلیه به ویژه در روزهای تعطیل در این مسیر گردشگری، 2 باب واحد مسکونی روستایی در این مسیر تملک شده و با تملک این واحدهای مسکونی، مسیر گردشگری این روستا تبدیل به خیابان 25 متری می شود.
 
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دهیاری روستای علویان هزینه می شود.
 
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 57 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
 
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.