تبریز؛

بیش از 85 میلیارد ریال خسارات سیل اخیر در شهرستان هریس

فرماندارهریس خسارات سیل اخیر در شهرستان هریس را بیش از 85 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقویمی فرماندارهریس درجلسه کارگروه کشاورزی شهرستان هریس گفت: 473 هکتار از اراضی زراعی و 138 هکتار از باغات منطقه آسیب کلی دیده و 80 کیلومتر نیز از راههای بین مزارع و قنوات و کانالها تخریب شده اند.
 
وی خروج کشاورزان از مرحله تامین معاش و گذر به مرحله توسعه همه جانبه اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی را در سایه گسترش فن آوری و استفاده بهینه از منابع موجود و در نتیجه افزایش تولید و درآمدزایی روزافزون دانست و از تلاش ادارات عضو کارگروه برای ارتقا سطح تولید و افزایش توان مالی روستائیان تقدیر کرد.
 
تقویمی، بخشودگی جرائم و دیرکرد وامهای روستائیان درامرکشاورزی ، اجرای طرحهای لوله کشی گاز طبیعی و آب شرب بویژه آب رسانی به بیش از 32 روستای بخش خواجه و گاز رسانی به 96 درصد روستاهای شهرستان را از جمله اقدامات انجام شده برای رفاه روستائیان عنوان کرده و این امر را در تثبیت جمعیت روستایی و تشویق مهاجرت معکوس مهم ارزیابی کرد.
 
وی ضمن ارائه گزارش جامعی از عملکرد تولیدات زراعی و باغی شهرستان ، از افزایش سطح تولید و اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در چندین روستای شهرستان خبر داد و افتتاح پروژه آبیاری بارانی 152 هکتار از اراضی روستای مینق را زمینه ساز تحول عمیق در استفاده بهینه از منابع آب عنوان کرد.
 
تقویمی خسارات سیل اخیر در شهرستان هریس را بیش از 85 میلیارد ریال بیان کرد و افزود 473 هکتار از اراضی زراعی و 138 هکتار از باغات منطقه آسیب کلی دیده و 80 کیلومتر نیز از راههای بین مزارع و قنوات و کانالها تخریب شده اند.
 
فرماندار هریس در ادامه با اشاره به موضوع ماهی دارکردن چاههای آب و توسعه گلخانه ها خواستار آموزش بهره برداران روستایی برای افزایش راندمان تولید و درآمدزایی روستاییان شد.
 
وی ضمن انتقاد از   ورود زودهنگام و خروج دیر هنگام دامهای عشایرو تخریب مراتع از مسئولین شهرستان خواست با هماهنگی با ادارات شهرستانهای همجوار در جهت مدیریت کوچ عشایر اقدام کنند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار