کرمان؛

اشتغال بیش از 32 هزار کرمانی در پارسال

استاندار کرمان از ایجاد 32 هزار و 802 شغل در استان کرمان طی پارسال خبر داد.

اشتغال بیش از 32 هزار کرمانی در پارسالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان در شهر ماهان با اشاره به اینکه در پارسال  32 هزار و 802 نفر در کرمان وارد بازار کار شده اند، افزود: 21 مؤسسه ی  غیردولتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان وارد عرصه شده‌اند و در حال تلاش هستند.

 رزم‌حسینی با اشاره به اینکه سعی کردیم، مدیریت جهادی در استان کرمان داشته باشیم و حرکت شبانه‌روزی در سراسر استان انجام دهیم، اضافه کرد: در استان کرمان شعار ولایت و توسعه را مطرح کردیم و تلاش ما بر این بود تا بر همین مدار حرکت کنیم و فضای استان به سمت کار و ایجاد اشتغال برود و از آنچه که ما را از این مسیر باز می‌دارد، پرهیز کنیم. 

وی  ابراز داشت: 40 درصد جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های تابعه استان کرمان برگزار شده است و بیشترین شمار مقامات کشوری، وزرا و معاونان ریاست جمهوری را در این دوره میزبانی کردیم.

استاندار کرمان  با بیان اینکه تمرکز ما در استان کرمان بر کار اقتصادی است، گفت : مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان مدل کارآمدی است و مقامات کشوری آن را تأیید کردند و ریز مصوبات و اقداماتی که در شهرستان‌ها انجام شده است  را  دراختیار داریم.

 وی از مدل اقتصاد مقاومتی استان کرمان سخن به میان آورد و از شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج سخن گفت و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دو نوبت از مدل شهر اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج نام بردند و آن را تأیید کردند و از مسؤولان خواستند تا از این مدل بازدید کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مستندسازی اقدامات انجام شده در شهر نمونه ی اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج از تولید این مستند خبر داد.

رزم‌حسینی  در ادامه از گسترش طرح اقتصاد مقاومتی در شهرهای مختلف سخن گفت و افزود: پس از توفیق در اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی برای گسترش این طرح برنامه‌ریزی کردیم و تاکنون 21 مؤسسه ی  ملی، استانی و دانشگاهی در حال اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان کرمان هستند.

استاندار کرمان از توسعه ی صادرات در سال های اخیر در استان گفت و اظهار داشت: یک میلیارد دلار صادرات در سال 92 به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان صادرات در سال 95 رسیده است که این مهم نتیجه ی  هماهنگی و همدلی در استان کرمان است.

وی گفت:در دولت کنونی یک هزار و 400 پروژه در استان کرمان افتتاح شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار