یزد؛

تجمع جمعی از روستاییان شهرستان تفت مقابل استانداری

جمعی از روستاییان شهرستان تفت با تجمع مقابل استانداری یزد رسیدگی به مشکلات آب را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  جمعی از اهالی روستاهای پایین دست ده بالا و دهستانهای شیرکوه و میانکوه از توابع شهرستان تفت روز یکشنبه با حضور در استانداری یزد رفع مشکلات تامین آب، بازگشایی رودخانه و نظارت بیشتر مسئولان بر اجرای قانون توزیع عادلانه آب این روستاها را خواستار شدند.

 روستاییان مراجعه کننده به استانداری در دست نوشته هایی، پیگیری مسئولان برای بازشدن آب رودخانه جان برزان و آمحسن را مورد تاکید قرار دادند.

این عده همچنین با اعتراض به حفر چاه های غیرمجاز و برداشت بی رویه از سفرهای آب زیرزمینی در بالادست ده بالا، برخورد قانونی با متخلفان را از سوی مسئولان خواستار شدند.

رئیس شورای اسلامی یکی از روستاهای پیرامون ده بالا در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عده ای در بالادست ده بالا با ادعای مالکیت آب رودخانه جان برزان و آمحسن، کانال یا جوی حفر و مسیر اصلی آب را منحرف کرده اند که سبب خشک شدن چشمه و قناتهای پایین دست شده که رفع این معضل پیگیری مسئولان را طلب می کند.

نمایندگان این روستاییان در دیدار با مسوولان استانداری مشکلات خود را مطرح کردند و مقرر شد تا موارد مطرح شده از سوی روستاییان مورد بررسی قرار گیرد.

استان یزد از حدود 20 سال پیش تاکنون با کم آبی و خشکسالی مواجه است که این موضوع برای ساکنان مناطق روستایی که اغلب آنان به کشاورزی اشتغال دارند، ملموس تر و کم آبی معیشت آنان را با مشکل مواجه ساخته است. 

شهرستان تفت از مناطق ییلاقی و گردشگری استان یزد و دارای سه بخش، 10 دهستان و 2 شهر است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.