اصفهان؛

رسیدگی به فقیران در نظام توحیدی یک اصل است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان رسیدگی به فقیران و مستمندان در نظام توحیدی را به عنوان یک اصل ذکر کرذ.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در نشست شورای زکات شهرستان کاشان اظهار کرد: یکی از حسن ها و دستاوردهایی که نظام اسلامی دارد رسیدگی به امور فقیران و محرومان اعم از مسکن، آموزش و درمان است و این رسیدگی باید در اولویت مسئولان نظام باشد.

وی افزود: در نظام اسلامی مردم نباید از حداقل های زندگی اعم از طعام، مسکن و درمان محروم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نظام اسلامی وظیفه و مسئولیت دارد تا نیازمندی های فقیران را برطرف کند، خاطرنشان کرد: فلسلفه پرداخت زکات نیز همین است که در جامعه اسلامی، فقیر وجود نداشته باشد.

آیت الله نمازی هم چنین با بیان اینکه اعمال تحریم های دشمن بر علیه ایران کار جدیدی نیست، گفت: این تحریم ها در صدر اسلام نیز وجود داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمن تلاش می کند با ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور مردم را از نظام دلسرد کند و تاکید رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته بر اجرای اقتصادی مقاومتی هم به همین علت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر اهمیت زکات در جامعه اسلامی، یادآور شد: حاکمیت باید زکات را جمع آوری و بین فقیران توزیع کند.

وی با بیان این که بنیه دفاعی و اقتصادی کشور باید همواره تقویت شود، افزود: قوام و استحکام، اقتدار نظامی و اقتدار اقتصادی باید همیشه در نظام توحیدی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس زکات استان اصفهان نیز در این نشست گفت: زکات دارای یک شورای عالی در کشور است که 11 نفر از مسئولان و نخبگان که سه نفر از آنها وزیر هستند، اعضای این شورا را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام غلامحسین رنجبر با تاکید بر اینکه مصوبه های این شورا در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار می گیرد، اظهار کرد: این مصوبه ها به عنوان قانون در مراکز استان ها و شهرستان های کشور اجرا می شود.

وی افزود: پس از آن که زکات جمع آوری شد، نحوه هزینه کرد آن توسط دبیرخانه شورای زکات و با نظارت نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه در مرکزهای استان و شهرستان ها تعیین می شود.

نشست شورای زکات شهرستان کاشان با حضور بخشداران، شهرداران و امامان جمعه این شهرستان در دفتر آیت الله نمازی برگزار شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.