پیش‌بینی کارشناسان درباره استعفا یا استیضاح ترامپ

پنج کارشناس در زمینه‌های مختلف بر این باورند که تدوام عملکرد ضعیف دونالد ترامپ می‌تواند او را به استیضاح یا استعفا نزدیک کند.

پیش بینی ۵ کارشناس درباره استعفا یا استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، نتایج چندین نظرسنجی حاکی از آن است که "دونالد ترامپ" بدترین رئیس‌جمهور آمریکا است. در همین راستا، بسیاری از اساتید و کارشناسان آمریکایی معتقدند کارنامه ۱۰۰ روزه ناموفق ترامپ او را به یک قدمی استعفا یا استیضاح نزدیک می‌کند.
 
"بیل کلینتون" و "اندرو جانسون" از روسای جمهور پیشین آمریکا در یک قدمی استعفا و استیضاح بوده اند، ولی هر دواز سوی مجلس سنا تبرئه شده اند. این شرایط در مورد ترامپ متفاوت است.

پنج کارشناس در زمینه‌های مختلف بر این باورند که تدوام عملکرد ترامپ می‌تواند او را به استیضاح یا استعفا نزدیک کند.

"رونالد ال فینمن"، مورخ و استاد تاریخ پیش‌بینی کرد: ترامپ ۷۰ ساله مدت زمان اندکی را در تصدی امور خواهد گذراند. مدت تصدی او بین ۳۱ روز ویلیام هنری هریسون در سال ۱۸۴۱ و ۱۹۹ روز کاری جیمز گارفیلد خواهد بود. "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور در نهایت عملکرد ترامپ را به چالش خواهد کشید.

"آلن جی لیختمن"، مورخ سیاسی که به "استاد پیشگویی" معروف است پیش از این پیروزی دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده بود. او اوایل ماه جاری پیش‌بینی کرد ترامپ استیضاح می‌شود و این اتفاق همزمان با انتخابات میان دوره‌ای (کنگره) سال ۲۰۱۸ آمریکا رخ می‌دهد.

"هیو گاسترسون"، استاد انسان شناسی نیز همانند " فینمن" معتقد است ترامپ به وسیله حزب خودش عزل می‌شود. او پیش بینی کرده ترامپ با کودتای جمهوری خواهان و در راس آن مایک پنس از قدرت کنار گذاشته می‌شود.

"آنجلیا ویلسون"، استاد علوم سیاسی از دانشگاه منچستر بر این باور است که ترامپ در تاریخ ۱۲ تا ۱۸ ماه استیضاح می‌شوند. بر ملا شدن روابط پنهانی ترامپ و روسیه برای حزب جمهوری خواه گران تمام می‌شود و احتمال برکناری ترامپ قوت می‌گیرد.

"نوح فلدمن"، استاد دانشگاه حقوق هاروارد پیش‌بینی کرده است حمله ترامپ به مطبوعات و تضعیف نقش رسانه‌ها در دولت او می‌تواند زمینه برکناری ترامپ را فراهم کند. بر اساس تبصره ۴ از ماده ۲ قانون ریاست جمهوری آمریکا، مواردی همچون خیانت، رشوه و دیگر جرائم سنگین می‌تواند رئیس جمهور را به پای میز استیضاح بکشاند. با توجه به این موارد استفاده از قدرت و زیرسوال بردن مطبوعات می‌تواند بخش از این قانون را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار