اصفهان؛

اعضای شوراها نباید تنها فکر کنند که مسؤول انتخاب شهردار هستند

اعضای شوراها نباید تنها فکر کنند که مسؤول انتخاب شهردار هستند باید به عنوان یک عقل منفصل در باز کردن گره‌های شهری، طراحی فضای شهری و آنچه مربوط به شهر است از متخصصان فن کمک بگیرند .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در همایش روز ملی شوراها در  نجف‌آباد، مبنای تشکیل شوراها در نظام جمهوری اسلامی را مبنای قرآنی بیان کرد و اظهارداشت: در آیات و روایات فراوانی به امر مشورت و تعقل تأکید شده است و براساس همین تأکیدات در اصل قانون اساسی به امر شوراها پرداخته شد.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، یکی از مشکلات عمده در زمان انتخابات را بحث های جناحی و حزبی برشمرد و افزود: انتخاب افراد براساس حزب و جناح نوعی خیانت در درجه اول به خود فرد و بعد به کل جامعه است و باید به دور از همه سیاست‌های حزبی و گروهی تنها به ملاک برای انتخاب افراد اصلح باشند که اگر ضعیف انتخاب کنیم، خیانت کرده‌ایم.

امام جمعه اصفهان متخصص بودن را یکی از ویژگی‌های افراد اصلح بیان کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور به ویژه در زمینه صادرات محصولات وجود دارد عدم وجود بازاریاب حرفه‌ای است، چگونه است که کشوری چون چین اینگونه محصولات خود را با وجود عدم مرغوبیت صادر می‌کند ولی ما متأسفانه به دلیل عدم تخصص در این زمینه بازاریابی بین‌المللی دچار مشکل شده‌ایم.

وی شورا را عقل منفصل برای شهر عنوان کرد و ادامه داد: اعضای شوراها نباید تنها فکر کنند که مسؤول انتخاب شهردار هستند باید به عنوان یک عقل منفصل در باز کردن گره‌های شهری، طراحی فضای شهری و آنچه مربوط به شهر است از متخصصان فن کمک بگیرند .

طباطبایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسأله انتخابات بیان کرد: انتخابات یک کار اساسی و ارزشمند با کمال دموکراسی در انقلاب اسلامی است که در طول این 38 سال به طور تقریبی هر سال یک انتخابات برگزار شده که نسبت به دنیا با وجود تمام مشکلات، سالم‌ترین انتخابات را داشته‌ایم.

وی درباره مؤلفه‌های انتخاب اصلح نیز عنوان داشت: انتخاب افراد چه برای ریاست جمهوری و چه شوراهای شهر قدم بزرگی برای کشور است و تخصص و پیروی از خط رهبری 2 مؤلفه اصلی در انتخاب فرد اصلح است که به طور قطع اگر در خط رهبری فعالیت نکنیم، شکست خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به وضعیت دیگر کشورهای مسلمان و شکل‌گیری گروه‌های تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: تنها تفاوت ما با دیگر کشورهای اسلامی دارا بودن خط ولایت فقیه و تبعیت از رهبری است در غیر این صورت همچون عربستان که با آن همه منابع و با پول به عنوان مسلمان بر سر ملت مسلمان بمب می‌ریزد، تمام اختیار خود را به دست دشمنان داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اشکال این ملت‌های مسلمان چیست، آیا عبادت نمی‌کنند، چرا همین داعش با تمسک به قرآن، آدم می‌کشد؟ چرا برادران اهل تسنن قائل به تجسم شده‌اند؟ تمام این آسیب‌ها برخاسته از عدم تمسک به حبل‌الله‌المتین است که کشورهای اسلامی از آن فاصله گرفته‌اند.

طباطبایی‌نژاد انحراف از مسیر رهبری را انحراف از مسیر انقلاب بیان کرد و یادآور شد: اگر مسؤولان کشور در هر سمت و مسؤولیتی در مسیر رهبری نباشند، از آرمان‌ها و مبانی انقلاب فاصله گرفته‌اند؛ بنابراین نیازمند یک خدمتگزار محض هم در جایگاه شوراها و هم در جایگاه ریاست جمهوری برای کشور هستیم.

وی در ادامه به بیان مؤلفه‌های یک انتخاب اصلح از منظر رهبر معظم انقلاب که در سخنان خود فرمودند«آقایانی که می‎خواهند رییس‎جمهور شوند قول بدهند برای پیشرفت امور کشور، برای توسعه‌ اقتصادی، برای باز کردن گره‌ها، نگاهشان به بیرون از این مرزها نخواهد بود، نگاه به خود ملّت خواهد بود»، افزود: در این عرصه انتخابات باید به افرادی رأی دهیم که نه برای کسب مقام و ریاست که برای خدمت‌گزاری به ملت و کشور اسلامی آمده‌اند و در این میان باید نخبگان مردم را در انتخاب اصلح هدایت کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.