در سفر آنگلا مرکل به عربستان صورت گرفت؛

امضای اسناد همکاری میان عربستان و آلمان

صدر اعظم آلمان در دیدار رسمی با پادشاه عربستان، چند سند همکاری در راستای تقویت مناسبات دو جانبه امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری عربستانی عکاظ ، «ملک سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان در کاخ «السلام» در شهر جده با «آنگلا مرکل» و هیات همراه وی دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف ضمن گفتگو در خصوص مناسبات و همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف، درباره تحولات جاری در منطقه و جهان نیز به رایزنی پرداختند.

در این دیدار یک سند همکاری درباره توسعه صنایع پایدار از طریق بومی، بازسازی فناوری و تسریع در روند تحول بخش سایبری عربستان به نحوی که همسو با چشم انداز اقتصادی عربستان موسوم به 2030 باشد، میان «خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر انرژی، صنایع و معادنِ دولت سعودی ها و «جو کیزر» مدیر اجرایی گروه صنعتی «زیمنس» آلمان به امضا رسید.

همچمنین یک توافقنامه همکاری میان وزارت کشور عربستان و پلیس فدرال آلمان توسط «احمد بن محمد السالم» معاون وزارت کشور عربستان و «دیتر والتر هالر» سفیر آلمان امضا شد.

سندی نیز در زمینه همکاری های مشترک میان صندوق توسعه عربستان و وزارت همکاری اقتصادی و توسعه دولت فدرال آلمان به امضای دو طرف رسید.

یک تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش حرفه ای در حوزه فن آوری و مجازی به امضای دو طرف رسید.

در همین راستا تفاهم نامه ای نیز در زمینه آموزش نظامی در تاسیسات نظامی آلمان میان وزارت دفاع عربستان و وزارت دفاع آلمان امضا شد.

دو طرف همچنین توافقنامه ای درباره حمایت از اجرای چشم انداز اقتصادی 2030 عربستان و برنامه های تحول ملی مرتبط با راهبردهای سایبری و فناوری های مربوط به آن، امضا کردند.

بر اساس این گزارش «محمد بن نایف» ولیعهد و وزیر کشور عربستان و سایر مقام های عالی رتبه این کشور در جلسه امضای این تفاهم نامه ها حضور داشتند.

«شتیفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان، «لارس هندریک» مشاور امور اقتصادی و مالی و برخی دیگر از مقام های آلمانی در این سفر مرکل را همراهی کردند.

بر اساس این گزارش، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز وارد جده عربستان سعودی شد و مورد استقبال شاه عربستان قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار