هراس سعودی‌ها از تشکیل دولت سوری در قلب ریاض/ پناهجویان سوری آتش زیر خاکستر هستند!

تلاش پناهجویان سوری مقیم عربستان برای آشنایی و کمک به یکدیگر، باعث نگرانی کاربران سعودی شبکه های اجتماعی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی درباره تلاش پناهجویان سوری برای تشکیل شوراهای محلی در مناطق مختلف شهر ریاض هشدار دادند.

یکی از سوری های مقیم ریاض با انتشار توییتی ازسوری های مقیم این شهر خواسته بود برایتعیین شورای محلی در هر یک از مناطق شهر ریاض برای شناسایی اتباع سوری و ارتباط با آنها، با او تماس بگیرند. اما این توییت خشم کاربران عربستانی رادر شبکه های اجتماعی برانگیخت و سبب شد که آن را باز نشر کنند.

انتشار این توییت باعث عصبانیت کاربران عربستانی شده تا حدی که اتباع سوری را به تلاش برای تشکیل دولت در عربستان متهم کرده اند.

کاربران عربستانی 2 هشتگ در این رابطه ایجاد کرده و حضور اتباع سوری را به تلاش برای استعمار توصیف کرده اند. آن ها، همچنین،صراحتاً اعلام کردند برای اخراج پناهجویان سوری از عربستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

بسیاری از کاربران عربستانی اعلام کردند پناهجویان سوری شغل و امنیت سعودی را به خطر انداخته و باید اخراج شوند. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در عربستان هم سرویس اطلاعاتی سوریه را به دست داشتن در برنامۀ تشکیل شوراهای سوری در ریاض متهم کرده و می گویند پناهجویان سوری "آتش زیر خاکستر" هستند!

گروهی از کاربران عربستانی هم ادعای هموطنان خود را رد کرده و می گویند نباید چنین اتهاماتی را به همۀ پناهجویان سوری گسترش داد؛ زیرا سوری ها پناهجویانی هستند که سرشان به کار و کسب خودشان گرم است و به قوانین عربستان احترام می گذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار