نخست وزیر تونس وزرای دارایی و آموزش را برکنار کرد

نخست وزیر تونس وزیر دارایی را پس از اظهارات جنجالی اش درباره طرح کاهش ارزش دینار برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخست وزیر تونس، فاضل عبدالکافی وزیر سرمایه گذاری را موقتا به عنوان سرپرست وزارت دارایی معرفی کرد.
 
مفدی المسدی سخنگوی رسمی نخست وزیر تونس به رویترز گفت الشاهد همچنین ناجی جلول وزیر آموزش و پرورش را برکنار کرد اما توضیحی درباره علت این برکناری ارائه نکرد. الزریبی هفته پیش گفته بود بانک مرکزی تونس دخالت خود را در تزریق ارز به بازار کاهش خواهد داد که موجب کاهش ارزش دینار خواهد شد.
 
این اظهارات کاهش بی سابقه ارزش دینار را برابر یورو و دلار به دنبال داشت. اظهارات الزریبی انتقادات گسترده ای را در تونس به دنبال داشت و به دنبال آن بانک مرکزی تونس وارد عمل شد و برای مقابله با کاهش شدید ارزش دینار، 100 میلیون دلار به بازار تزریق کرد.
 
بانک مرکزی همچنین نرخ بهره را این هفته از چهار و 25 صدم درصه به چهار و 75 صدم درصد افزایش داد. این بانک علاوه بر این هر گونه طرح برای کاهش ارزش دینار را تکذیب کرد.
 
الشاهد، سلیم خلبوس وزیر آموزش عالی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش به جای ناجی جلول برکنار شده معرفی کرد. اتحادیه های آموزشی امسال بارها اعتصاب کردند و برکناری جلول را خواستار شدند و گفتند ادامه فعالیت با او غیرممکن شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار