90 درصد دیوار امنیتی بغداد کامل شده است

عضو کمیته امنیتی شورای استان بغداد گفت که 90 درصد دیوار امنیتی پایتخت عراق به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛'سعد المطلبی' عضو کمیته امنیتی شورای استان بغداد گفت: دیوار امنیتی بغداد به طول 95 کیلومتر و با مساحت ده ها کیلومتر، پایتخت عراق را از چهار سو احاطه کرده و در حال حاضر مراحل پایانی آن در شرف انجام است.

دولت عراق با طراحی و احداث این دیوار امنیتی قصد دارد، پایتخت را از تیررس حملات تروریستی مستمر در داخل شهر خارج کند. با اجرای نهایی این طرح، کلیه خودروهای ورودی می بایست از دروازه های تعیین شده در فواصل معین که به وسایل الکترونیکی ویژه بازرسی از جمله سونار مجهز می باشند، عبور کنند.

به گفته سعد المطلبی، 10 درصد باقی مانده دیوار بغداد، در حوزه اداری استان واسط است که با توجه به عبور رودخانه دجله از این منطقه، یکسری مشکلات جزئی وجود دارد که با حل این مشکلات، طرح دیوار امنیتی بغداد به اتمام می رسد.

المطلبی اضافه کرد که با نصب دیوارهای الکترونیکی و پست های ایست و بازرسی در ورودی های مشخص شده در فواصل مختلف دیوار بغداد، فعالیت دیوار امنیتی عملا شروع خواهد شد.

این عضو کمیته امنیتی در شورای استان درباره علت بهبود شرایط امنیتی بغداد در مدت اخیر گفت که بخش زیادی از آن به تلاش های اطلاعاتی دستگاه های امنیتی بر می گردد.

سعد المطلبی افزود که دستگاه های امنیتی از حیث فعالیت های اطلاعاتی بطور محسوسی پیشرفت داشته اند و اهداف از پیش تعیین شده در بخش ها و روستاهای اطراف بغداد و راه های انحرافی و زراعی که تروریست ها از آن برای نفوذ به بغداد بهره می بردند، شناسایی شده اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار