کرمانشاه؛

ایجاد سایت پسماند ویژه نیازمند کارهای مطالعاتی است

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه گفت: ایجاد سایت دفن پسماندهای ویژه در کرمانشاه نیازمند کارهای مطالعاتی و ارزیابی زیست محیطی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کاظم علیزاده گفت: برای تحقق این امر باید با مراکز دانشگاهی که از امتیاز زیست محیطی برخوردارند قراردادی بسته شود و اعتبار مورد نیاز تامین شود تا چند نقطه بررسی شده به محیط زیست معرفی شود.
علیزاده افزود: براساس قراردادی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی با شرکت ها بسته شده زباله های ویژه باید در بیمارستان ها بی خطر شوند و پس از حمل، به دفن اصولی و بهداشتی آن اقدام شود.
وی افزود: از مراحل بی خطرسازی، نحوه حمل و جمع آوری زباله های بیمارستانی تا دفن آنها توسط کارشناسان محیط زیست بررسی می شود و باید گفت در مرحله بی خطرسازی این زباله ها، برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به خوبی عمل می کنند و برخی دیگر از دستگاه های استریل و بی خطرسازی به خوبی استفاده نکرده و موفق عمل نمی کنند و این موجب می شود تا زباله به صورت اصولی و بهداشتی دفن نشود.
وی به برگزاری جلساتی در زمینه دفن اصولی زباله های بیمارستانی با حضور دادستان اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده و شرکت ها موظفند به دفن اصولی و بهداشتی زباله های بیمارستانی اقدام کنند و به نصب تراشه در مکان موردنظر اقدام کنند تا از این به بعد شاهد رهاشدن زباله های بیمارستانی نباشیم.
علیزاده از برگزاری جلسه ای دیگر در خصوص بی خطرسازی و دفن بهداشتی زباله های بیمارستانی و عفونی خبر داد و گفت: شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست استان براین اهتمام است تا معضلات ایجاد شده در این زمینه رفع شود و در آینده ای نزدیک این مشکل به روش صحیح و اصولی رفع می شود.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار