رشد ۳۶ درصدی مقالات دانشگاهی/ افزایش حقوق اساتید به دلیل حقوق‌های نجومی محقق نشد/ افزایش وام‌های دانشجویی

رییس سازمان امور دانشجویان ضمن اشاره به افزایش وام دکتری گفت: توانستیم حدود ۳۶ درصد در زمینه ارائه مقالات رشد کنیم.

رشد ۳۶ درصدی مقالات دانشگاهی/ افزایش وام دکتری
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در همایش گرامیداشت روز استاد که با تجلیل از اساتید برجسته صبح امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: متأسفانه وزارت علوم با مشکل استقرار نداشتن وزیر مواجه بود و تغییرات در این خصوص به صورت پی در پی انجام می‌شد و حاکمیت در گذشته قبیله‌ای بود که خوشبختانه امروز توانسته‌ایم به حاکمیت قانونی باز گردیم.

وی با اشاره به طرح آمایش در حوزه آموزش اظهار داشت: اجرای این طرح بسیار سخت است، بنابراین بازنگری در خصوص اجرای برنامه‌های درست در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه طی سه سال ۳ میلیون متر مربع به فضاهای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه‌ها افزوده شد، عنوان کرد: ما اکنون توانسته‌ایم حدود ۳۶ درصد در زمینه ارائه مقالات رشد کنیم، بنابراین مقالاتی که جزو یک درصد مقالات برتر دنیا محسوب می‌شود، حدود ۳ برابر افزایش پیدا کرده و در سال ۲۰۱۶ رتبه یک مربوط به ایران بود.

صدیقی تصریح کرد: رتبه علمی ایران طی سال‌های اخیر از ۲۱ به ۱۷ رسید و حدود ۷ هزار و ۸۰۰ مقاله در ISC ثبت شد ما در منطقه و جهان رتبه یک علمی را به خود اختصاص دادیم، همچنین در رتبه‌بندی لایدن در زمینه یک درصد دانشگاه‌های برتر از تعداد ۵ دانشگاه به ۱۴ دانشگاه افزایش پیدا کردیم، در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز حدود ۱۱ شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری داشتیم که اکنون تعداد این شرکت‌ها به ۹۶۴ عدد می‌رسد.

وی تصریح کرد: در کنار کانون و انجمن‌های علمی در حوزه تشکل‌ها نیز بیش از ۷۰ تا ۸۰ تشکل توانستند فعالیت کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش ۱۲۶ درصدی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و افزود: در سال ۹۳ حدود ۱۸۲ میلیارد تومان به وام دانشجویی اختصاص پیدا می‌کرد که این رقم اکنون به ۳۸۵ میلیارد تومان رسیده است. وام دکتری نیز در گذشته ۸۰ میلیارد تومان بود که امسال این رقم به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان (به طور تقریبی ماهانه ۷۰۰ هزار تومان) افزایش پیدا کرده است.

صدیقی تصریح کرد: بودجه صندوق رفاه نیز از ۱۴۰ میلیارد به ۳۴۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین امسال بالغ بر ۲ هزار دانشجوی دکتری برای اعزام به خارج از کشور داشتیم. در خصوص دانشجویان غیر ایرانی ۲۵ هزار دانشجو داریم که از این تعداد ۱۶ هزار نفر از طریق کنکور پذیرش می‌شوند.

وی یادآور شد: همچنین سرانه ورزشی ما یک متر مربع است که امیدواریم این رقم به ۱.۵ متر مربع برسد. همچنین قصد داشتیم که افزایش حقوق اساتید را داشته باشیم که متاسفانه به خاطر حقوق‌های نجومی در جامعه این امر محقق نشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
بندگان خدا خبلی کار می کنند بهشون داره ظلم میشه !!!~!!!!!!!
آخرین اخبار