ممنوعيت توليد هفت واحد صنعتی دریزد

ابطال پروانه و ممنوعيت توليد هفت واحد صنعتی

مدیرکل استاندارداستان یزد گفت: پروانه استاندارد 7 واحد توليدی در يزد باطل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین ماجدی اردکانی مدیرکل استاندارد استان یزد از ابطال پروانه و ممنوعيت توليد هفت واحد صنعتی استان به دليل عدول از ضوابط كيفی و فنی استاندارد و كسب امتيازات منفی در نتايج آزمون و بازرسی ها خبر داد.

 ماجدی اردکانی ضمن ارائه و بررسی گزارش کار در حضور مسؤولان و کارشناسان حوزه معاونت ارزیابی انطباق، عملکرد و چگونگی نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی را تشریح و اعلام کرد.

وی بیان کرد: کمیته علائم کنترل کالا و خدمات در مصوبات فروردین‌ماه، پروانه دو واحد تولید‌کننده لوله و اتصالات، سه واحد تولیدکننده فوم‌های پلی‌استایرن و یک پروانه واحد تولید‌کننده سس گوجه‌فرنگی و یک واحد تولید‌کننده دستمال کاغذی، به دلیل عدول از ضوابط کیفی و فنی استاندارد و کسب امتیازات منفی در نتایج آزمون و بازرسی را باطل کرد و ممنوعیت تولید به آنها اعلام شد.

ماجدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پروانه یک واحد تولیدی در زمینه ضدزنگ، یک واحد تولیدی در زمینه مایع ظرفشویی و یک واحد تولیدکننده کاشی سرامیکی و دو واحد تولیدی صنایع‌غذایی به ترتیب در زمینه کنسرو ماهی تن و بسته‌بندی آرد به دلیل مردودی نتایج آزمون به حالت تعلیق درآمد که از این مجموعه، پروانه کاشی با توجه به رفع نواقص اعلام شده در مهلت مقرر رفع تعلیق شد.

مدیرکل استاندارد استان یزد بیان کرد: با توجه به احراز شرایط و ضوابط فنی لازم در فروردین ماه 96 واحد تولیدی شیشه شناور اردکان موفق به دریافت پروانه استاندارد اجباری برای محصول شیشه ایمنی آب‌دیده، دو واحد تولیدی آجر متعلق به عباس صادقیان و احمد گلستانی، موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده آجر رسی توکار باربر و واحد تولیدی عباسعلی فرقانی موفق به دریافت پروانه برای فرآورده بتن در رده مقاومتی  C 25 و پایین‌تر و دو واحد تولیدی صنایع غذایی فرآورده‌های لبنی کبیر و مروارید سحر یزد موفق به دریافت پروانه استاندارد اجباری برای محصولات ماست طعم‌دار و دوغ خود شدند.

 طبق بند چهار ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت بر اجرای استاندارد‌های اجباری و تشویقی کالاها و خدمات از جمله وظایف سازمان مبتنی بر تحقیقات، تدوین و اجرای استانداردهاست.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.