قالیباف در گفتگوی ویژه خبری:

مدیران دولت مردم ثروت خود را اعلام می کنند/ دست مفسدان اقتصادی را قطع می کنیم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولین گام ما قطع دست کسانی است که وجودشان و نوع کارشان فساد ایجاد می کند.

به گزارشگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدباقر قالیباف در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسیدگی به محرومان یکی از موارد مورد تاکید امام و رهبری است که به نظر میرسد کمرنگ شده برنامه شما در این جهت چیست اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مستضعفین و امام هم امام مستضعین بود.
 
طبیعتا مردم ما با توجه به فرهنگمان کمک به نیازمندان را جز وظایف زندگی شان می دانند و باید این مسئله اولویت مسئولین نیز باشد چرا که اگر ما مسئولیت داریم به برکت زحمات مردم و محرومین است.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شاهد بحران اقتصادی هستیم گفت: بخش قابل توجهی از مردم کم درآمد و بخش دیگری هم در فقر مطلق هستند جمع این دو گروه با هم حدود 25 میلیون نفر است بنابراین باید در حرکتی اورژانسی بتوانیم مشکلات کوتاه مدت آنان را حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه ریشه فقر، رکود بیکاری و گرانی است گفت:ما باید برای بیکاری چاره اندیشی کنیم اما تا این مسئله حل شود به یک مدت زمان نیاز دارد وما نیز برای محرومین فکر ویژه ای کرده ایم که باید بخشی را نیازهای آنان را اورژانسی حل کنیم.

قالیباف تصریح کرد: هدفمند کردن یارانه ها یعنی ما باید به قشر محروم اولویت دهیم. مبلغ 45500 تومان که از سال 89 به مردم پرداخت می شد امروز قدرت خریدی برابر با 15 هزار تومان دارد و باید حداقل قدرت خرید سال 89 را برای مردم حفظ کنیم یعنی مبلغ پرداختی به آنان در شرایط امروز 150 هزار تومان خواهد بود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما وعده ایجاد 5 میلیون شغل را به مردم دادیم که انجام آن قطعی است گفت: سامانه ملی کارانه را برای جوانان بالای 18 سال که جویای کار هستند ایجاد می کنیم  و بر اساس آیین نامه هایی مهارت این جوانان معلوم خواهد شد و طبق ضوابط و مقرراتی آنان را به مراکز کار معرفی می کنیم تا مشغول به کار شوند و زمانی که سر کار رفتند مبلغ کارانه شان را به آن واحدی که در آن مشغولند پرداخت می کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما برای کار بخش خصوصی است، زنان سرپرست خانوار را یکی از موضوعات جدی بیان کرد و بیان داشت: مرد خانه دو شیفت کار می کند و خانم خانه هم یک شیفت کار می کند این خانواده بازهم مشکل اقتصادی دارد بنابراین چگونه یک زن سرپرست خانوار که باید هم زندگی و هم فرزندانش را  تامین کند  میتواند با این شرایط کنار بیاید.

قالیباف تصریح کرد: خانواده هایی که معلول دارند و ماهیانه 50 هزار تومان به ازای هر معلول دریافت می کنند آیا فقط می توانند نیازهای بهداشتی شان را رفع کنند؟


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در زمینه منابع نفت و گاز جز اولین کشورهای دنیا هستیم . امروز 51 میلیون تن در زمینه پتروشیمی تولید داریم که تا 61 میلیون تن هم قابل افزایش است به ازای هر میلیون تن 200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می شود ما در زمینه پتروشیمی و نیروی انسانی اش را در داخل کشور داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه 4 درصد جامعه بیشترین در آمد را بدون هیچ زحمتی به دست می آورد برنامه ما کاهش هزینه ها ی دولت، اصلاح ساختارمالیاتی به نفع تولید کنندگان است.

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما در جهت کاهش فاصله طبقاتی چیست اظهار داشت: کاهش فاصله طبقاتی بسیار مهم است بنده یک زمیانی در شهرداری به مردم قول دادم تا فاصله بین شمال و جنوب شهر را کاهش دهم و این اتفاق افتاد لذا باید این موضوع در سطح ملی هم انجام شود  و فاصله طبقاتی کاهش یابد.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  متعهد می شوم که درطول دوران خدمتگزاریم به مردم فاصله طبقاتی را کاهش دهم و مردم این را حس کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر از مفاسداقتصادی مطلع شوید نخستین کار شما چیست و از چه زمانی مردم را در جریان قرار می دهید و اگر از نزدیکانتان باشد چه می کنید گفت: یکی از مشکلاتی که مردم از آن دلخور و دلشکسته اند بحث مبارزه با فساد است هر کسی به مفسد رحم کند به مردم و آرمانهای انقلاب ظلم کرده است. اولین گام ما قطع دست کسانی است که وجود و نوع کارشان ایجاد فساد میکند.

قالیباف بیان داشت:4 درصد از جامعه بیشترین منافع را بدون زحمت و رانت و با اطلاعلات می برند امروز مطابق آمار ها 25 میلیارد دلار وارد کشور می شود این مسئله خودش فساد بزرگی است.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کالاهای مضر و غیر ضروری توسط وارداتچی ها به کشور وارد می شود ادامه داد: کشاورز و کار آفرین ما با زحمت تولید می کنند پول کارگر می دهند و در نهایت سودی برایشا ن نمی ماند یک دلال بدون زحمت بیشترین سود را می برد باید با اینها مقابله کرد.

وی ادامه داد: اگر مدیری متوجه فساد می شود باید اطلاع بدهد و قوه قضاییه هم برخورد کند شنیدیم که در خانه دختر فلان مسئول فلان کالای قاچاق دیده شد اگر جای رئیس جمهور بودم وزیر را عزل و عذر خواهی می کردم.

قالیباف افزود: باید جلوی هرگونه رانت را بگیریم حتی اگر از بستگانمان باشد. اطلاع رسانی شفاف حق مردم است. رسانه ها باید فساد را رصد کنند.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دسترسی به منابع با رانت آسیب جدی می زند، چقدر در انتخاب کابینه به این معیارها توجه می کنید افزود: اینکه می گویید به مردم توجه نمی شود یکی از معیارهایش اشرافی گری است وقتی منش انسان اشرافی گری باشد از اتاقش بیرون نمی آید و کارش فقط طی کردن محل کار تا خانه اش می شود.

وی ادامه داد: من در شبکه خبر بودم خبرنگاری پرسید می گویند برخی مسئولین ثروت خود را اعلام نکرده اند، من گفتم حتما خجالت می کشند که ثروت چند میلیاردی خود را در برابر حقوق 800 هزار تومانی مردم اعلام کنند.

قالیباف تاکید کرد: در دولت مردم، استانداران و وزرا حق کار اقتصادی ندارند، برای مسئولین داشن ثروت حلال هم زیبنده نیست بنده حتی کار شخصی اقتصادی انجام نداده انم در دولت مردم وزرا مکلفند قبل و بعد از رای اعتماد ثروتشان را به مردم اعلام کنند.
 

قالیباف در ادامه در خصوص آسیب های اجتماعی نیز بیان داشت: به دلیل مدیریت کارهای اجرایی چه در زمانی که توفیق کار در شهر تهران را داشتم و چه زمانی که توفیق خدمت در پلیس کشور را داشتم آشنایی دقیقی با آسیب های اجتماعی و اطلاعات دقیقی از لایه های زیرین آسیب های اجتماعی دارم.

وی ادامه داد: بخش اصلی آسیب های اجتماعی متاثر از بیکاری، گرانی و رکود در جامعه است و عامل دوم نابرابری های اجتماعی است که فرصت های برابر در اختیار مردم قرار نمی گیرد.

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مهاجرت، کودکان کار و .... همه متاثر از آسیب های اجتماعی هستند گفت: امروز فاصله جوان تحصیل کرده با اعتیاد بسیار کوتاه است، بیکاری می تواند یک جوان تحصیل کرده با نشاط را تبدیل به یک معتاد کند و اگر کسی معتاد شد به معنی آن است که او را از دست دادیم چون برگشت معتادین به زندگی طبیعی کار بسیار سختی است البته دوستانی هستند که موفق به ترک اعتیاد می شوند.

قالیباف افزود: هم چنین امروز فاصله بین افسردگی دختران تحصیل کرده ما در منزل با یک دختر جوان با نشاط موثر برای رشد اقتصادی کشور و فعالیت های فرهنگی فقط یک کار است و این وظیفه ماست که اشتغال را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر بنده صحبت از ایجاد 5 میلیون شغل می کنم اظهار داشت: منابع و برنامه برای ایجاد این میزان اشتغال وجود دارد ضمن این که هر سال بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر به متقاضیان بازار کار اضافه می شوند که اگر با استفاده از منابع بتوانیم شغلی ایجاد کنیم نخواهیم توانست بر حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی نیز موفق عمل کنیم.

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در بحث آسیب های اجتماعی یک سری اقدامات اورژانسی هستند که می توان به ساماندهی کارتون خوابها و بی سرپناهان اشاره کرد که هم اکنون ما در شهرستان تهران روزانه بیش از 30 هزار نفر از این افراد را اسکان و غذا می دهیم بنابراین این کارها کارهای کوتاه مدت و ضربتی است که انجام می شود اما برای حل معضل آسیب های اجتماعی به صورت ریشه ای باید موضوع اشتغال را مد نظر قرار داد.

قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش درباره لزوم اعلام دارایی رئیس جمهور و وزرا به مردم نیز اظهار داشت: وا مصیبت از روزی که رئیس دولت و وزرا نخواهند به قانون احترام بگذارند، اجرای قانون و متعهد بودن به آن وظیفه ماست و بنده معتقدم ما در دولت مردم باید بیش از این را انجام دهیم.

وی با تاکید براینکه دانستن حق مردم است ادامه داد: چرا مردم نباید بدانند که ثروت محمد باقر قالیباف چه قدر است و چرا مردم نباید بدانند که رئیس جمهورشان کجا زندگی می کند و چه ماشینی سوار می شود؟

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر بنده توفیق خدمتگذاری پیدا کنم علاوه بر اینکه این قانون را اجرایی می کنم و در اختیار قوه قضاییه می گذارم گفت: حتما از همه مدیرانم در سطوح مختلف از وزرا تا استانداران نیز خواهم خواست که ثروت شان را به مردم اعلام کنند و شرط من اعلام ثروت شان است.

قالیباف در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص موضوع ازدواج و رفع موانع آن بیان داشت: ازدواج با نصیحت حل نمی شود اگر می خواهیم ازدواج اتفاق بیفتد باید به سمت کارهای ریشه ای برویم وقتی می گوییم 5 میلیون شغل یعنی 5 میلیون ازدواج و هم چنین وقتی می گوییم اصلاح نظام بانکی یعنی ازدواج.

وی افزود: امروز 50 هزار میلیارد وام به چند صد نفر می دهیم ولی چند میلیون زوج جوان که می خواهیم نفری سه میلیون به آن ها بدهیم نمی دهیم و وقتی مجلس می خواهد به 10 میلیون افزایش دهد دولت با آن مخالفت می کند.

وی با تاکید براینکه اگر اصلاح سیستم نظام بانکی را انجام دهیم خواهیم توانست ازدواج را افزایش دهیم افزود: هم چنین اگر دست قاچاقچی کالا و وارداتچی ها را قطع کنیم و به تجار، پیمانکاران، کارآفرینان و تجاری که کالاهای ضروری و انتقال تکنولوژی به کشور می دهند اجازه فعالیت دهیم این بدان معنی است که به ازدواج کمک کرده ایم.

قالیباف تصریح کرد: این طور نگوییم که جوانان ازدواج کنید ،اگر جوانان این گونه ازدواج کنند آمار طلاق بالا خواهد رفت همان طور که امروز به ازای هر 4 ازدواج یک ازدواج را از دست می دهیم وبخش عمده ای از زندگی ها در سال اول فروپاشیده می شود.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص معضل ریزگردها نیز عنوان کرد: بحران اقتصادی، چالش های اجتماعی و چالش های جدی در حوزه محیط زیست و مخصوصا بحران آب در این حوزه که خود بحران خاک را برای ما به وجود می آورد از مسائلی هستند که کشور با آن درگیر است.

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر ما حتی رشد اقتصادی داشته باشیم و وضعیت معیشتی مردم نیز درست باشد اما آلودگی هوا داشته باشیم این آلودگی زندگی مردم را تلخ می کند.

قالیباف با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین کیفیت زندگی و کیفیت هوا وجود دارد گفت: در هوایی که آلوده باشد افراد زنده هستند ولی زندگی نمی کنند بنابراین موضوع آلودگی محیط زیست موضوع بسیار مهمی است.

وی با طرح این سوال که دولت فعلی برای حقوق شهروندی چه قدر وقت گذاشته است گفت: اولین حق مردم و حقوق شهروندی این است که اگر نان سر سفره شان نمی بریم هوا را از آنها نگیریم، امروز حق هوا را از مردم گرفتیم و به دنبال حقوق دیگری می رویم البته بنده نمی گویم که بقیه حقوق شهروندی مهم نیست اما آیا اهمیت آن ها بیش از اهمیت محیط زیست است؟

 
وی با اشاره به اینکه در محیط زیست با چالش و بحران مواجه هستیم تصریح کرد: باید بگویم ریزمرگ و نه ریز گرد چرا که وقتی رفاه داشته باشی اما آلودگی هوا باشد زندگی را تلخ می کند در این شرایط افراد زنده هستند اما زندگی نمی کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه دولت فعلی برای  حقوق شهروندی چقدر وقت گذاشت؟ افزود: اولین حق مردم و حقوق شهروندی این است که اگر نان را سر سفره هایشان نمی بریم هوا را از آنها نگیریم. چرا باید22 استان تحت تاثیر این گرد و خاکها قرار بگیرد.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه برنامه با اشاره به اینکه دولت از من برای رفع آلودگی هوا طرح خواست و طرح را دادم و همه کارشناس ها گفتند که این طرح عملی است اما گفتند خودمان عملی می کنیم گفت: در عرض مدت 6 سال آلودگی شهر تهران قابل حل شدن بود.

وی با اشاره به اینکه چرا بازندگی مردم اینگونه رفتار می شود افزود: مردم از حرف خسته شده اند لذا دولت مردم کارهای مثمر ثمری را انجام خواهد داد.

قالیباف بااشاره به اینکه  در دولت مردم و در حوزه آلودگی هوای شهرها که منشا آن وسایل متحرک وشیمیایی است می توان در طول دوره 4 ساله شاهد کاهش 50 درصدی آلودگی هوا باشیم.گفت: باید منشا خارجی را هم از طریق روابط با همسایگانمان حل وفصل کنیم ، در دولت مردم اولویت مردم هستند.

وی با بیان اینکه بازگشت به مردم دخالت مردم در امور و نظارت مردم بر خودمان به معنای حفظ روحیه انقلابی است افزود: باید به آرمانها برگردیم و ما نمی آییم بحث دولت را بخش تافته جدا بافته بدانیم لذا آنهایی که برای ما تولید و قدرت می آفرینند حائز اهمیت هستند.

قالیباف با اشاره به اینکه باید تولید معرفت داشت ادامه داد:ما در خدمت کسانی خواهیم بود که تولید منزلت و افتخارآفرینی میکنند ،لذا انقلابی بودن این نیست که نمی توانیم، نمی شود ونداریم لذا باید گفت دراین کشور می توانیم، می شود و میخواهیم.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید روحیه انقلابی مان را حفظ کر د گفت: حفظ روحیه انقلابی یعنی حل مشکل مردم یعنی دخالت ، نظارت و مشارکت مردم در همه امور!

** شکست آمریکا افتخار دولت مردم خواهد بود

وی با اشاره به اینکه شکست آمریکا افتخار دولت مردم خواهد بود که این افتخار را برای ملت ایران به ارمغان خواهیم آورد ادامه داد: اگر امروز بپرسند مبارزه با آمریکا چیست می گویم کار، کار، کار.

قالیباف با تاکید بر ضرروت تقویت قدرت اقتصادی افزود: تقویت قدرت اقتصادی تنها راه مبارزه با دشمن است لذا هر کاری که شود یعنی مبارزه با امریکا و یا کار آفرینی که شغل ایجاد می کند به معنای مبارزه با آمریکا است.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یک روز در جبهه جنگ با آمریکا می جنگیدیم افزود: امروز جبهه تقویت حوزه اقتصادی کشور است.

** برجام امروز تعهد کشور است و هیچ دولتی نمی تواند این تعهد را بر هم زند

وی با اشاره به اینکه با شعار و حرف نمی توان کار کرد گفت: برجام امروز تعهد کشور است لذا هیچ دولتی نمی تواند این تعهد را بر هم بزند من هم از برجام پاسداری می کنم.

قالیباف باتاکید بر اینکه حتما ازاین توافق نامه پاسداری می کنیم افزود: مردم بدانند هر دولتی به غیر از دولت فعلی همین مسیر را طی می کند مجموعه نظام و حاکمیت تصمیم گرفتند تا در این حوزه مذاکرات انجام شود.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اما امروز سوال مردم این که نفع ما در برجام چه شده است؟ امروز با برجام اروپایی ها کالاهایشان را به ما فروختند اما مردم منفعتی بردند؟

وی با اشاره به اینکه ما در دولت مردم در حفظ این توافقنامه خواهیم کوشید افزود: حق به زمین مانده را از کشورهای متعهد خصوصا در زمینه های پولی  و مالی خواهیم گرفت.

قالیباف با بیان اینکه در حوزه مسائل تجاری و بانکی ضعیف عمل کرده ایم افزود: مردم عزیز 4 سال زمان کمی نیست و ما می توانیم در این زمان پیش رو به جایی ببریم که ببینید در این زمان زندگی شما در حال تغییر و بهبودی است.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت تقویت دو وزراتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی گفت: رشد اقتصاد ، تربیت نیروی انسانی از طریق این دو وزارتخانه صورت می گیرد لذا باید تحول در وضع معلمین صورت گیرد و باید عدالت آموزشی در مجموعه ایجاد شود بنابراین هر سختی را در کجا که باشد تحمل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه درشهر تهران منزل، مسجد و مدرسه باید کنار هم قرار بگیرند ادامه داد: این امر سبب خواهد شد تا از بحران اقتصادی اجتماعی و محیط زیستی نجات یابیم بنابراین اگر این کار را نکنیم رشد پایدار را تجربه نخواهیم کرد. 

 قالیباف با تاکید براینکه دولت مردم به فضل خداوند و به کمک مردم برنامه تحول اقتصادی را در پیش خواهد گرفت گفت: رسیدگی به اقشار کم در آمد اصلاح نظام یارانه و مالیات، ایجاد 5 میلیون شغل و سامانه کارانه را نیز انجام خواهم داد.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من در تمام زندگی ام همیشه مثل ساعت کار کردم افزود: در شهر تهران کرنومتر زدم و با مردم قرار گذاشتم.

** آبروی خودم را برای مبارزه با فساد می دهم


وی افزود: قرار من با مردم و به ویژه با جوانان این است که من به عنوان یک جوان از ابتدای انقلاب برای دادن جانم در راه این نظام و اسلام آمده ام و قول می دهم که آبروی خودم را برای مبارزه با فساد بدهم افزود: عزت را روز به روز برای کشور بیشتر خواهم کرد.
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
نینا
۱۲:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
جناب دکتر ، امیدوارم به نکته نظر های انتقادی هم توجه داشته باشین . همیشه نظرها یک طرفه و کورکورانه نیست ، گاهی اشاره به مشکلات داره .
Iran (Islamic Republic of)
مش حسن آباد
۱۱:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
ثابت کرده مرد عمل است
در کشورهای دیگر با چه زور و ضربی 50 کیلومتر مترو می سازند
بیش از 250 کیلومتر دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوبه ،خوبه فقط ترشی نخور.
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
بنظرشما اگه ترشی نخوره ازژنهای برترخودخانده طبقه پرست یاازنجیب زادگان خیالی میشه
Germany
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
سالمترین نامزدها میر سلیمه و عاقلترین
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۱:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا توفیق عمل بدهد،در دولت"مردم".
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
به علت کمبود اب بسیاری از طرحهای پتروشیمی قابل اجرا نیست. مگر تغییرات اساسی در فرایند ان صورت گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
احمد غفوریان
۱۱:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام وخسته نباشید
آقای قالیباف دم از مبارزه با فساد اداری میزنند اگر ایشان مرد عمل بودن اول از خود شهرداری شروع میکردن که مردم برای هر کار کوچکی باید رشوه بدهند تا کارشان انجام شود.
شهردار هر منطقه توسط خود آقای قالیباف انتخاب میشود وقتی خود شهردار منطقه بادریافت پول کار شما رو انجام میدهد از زیر مجموعه چه انتظاری هست
پس شعار بی خود ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگر احمدی نژاد این حرف را بزند واقعا عملی می کرد ولی تو که با بنز و فیشهای و املاک چطوری می خواهی مبارزه کنی البته یاران احمدی نژاد در انتخابات شرکت نمی کنند
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
چرانمیره دادگاه ازپاکدستیش دفاع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
انشاالله که حقیقت باشه حرفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود به شرفت قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ایول ایوله قالیباف گل پسره.
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۱۰:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط تبلیغ
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
ايشون از تخفيف پنجاه درصد زمين هاي بيت المال به دوستانشون هم چيزي گفتند ؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۹:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
وقتی رئیس مجلس میگه هر کاندیدی از این شش نفر رئیس جمهور بشود...به هیچ وجه یارانه در سال بعد افزایش پیدا نمیکند شما چطور قول افزایش یارانه ها رو به مردم میدهید شمایی که میدونی این عملی نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگر جبهه مردمی نیروی های انقلاب برنده انتخابات بشوند دست تمام مفسدین اقتصادی را قطع خواهند کرد و آنها بخاطر این قضیه از ترس بخود میلرزند!
Mauritius
مرتضی
۰۹:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما جلوی فسادهایی که توی شهرداری تهران وجود داره رو حل کنید ممنون میشیم
Japan
محمد
۰۹:۰۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط قاليباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
تمام بدبدختی ملت ازفساد مدیران ودولتمردان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
زنده باد قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
زنده بادروحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا فکر می کنی قلبا به این حرفا پایبنده
آخرین اخبار