سرانه کتابخوانی در کشور کم است/ کتاب خریدن هنر نیست

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: متاسفانه سرانه میزان کتابخوانی در کشور ما بسیار کمتر از شان تاریخی فرهنگی جامعه ما است.

سرانه کتابخوانی در کشور کم است/ کتاب خریدن هنر نیست
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم در نخستین جشنواره کتاب فرهنگی سال دانشجویان سال کشور اظهار داشت: ما در عرصه فرهنگ و توسعه ارتقا فرهنگی نیاز به کار بیشتری داریم.
 
وی ادامه داد: فرهنگ کتابخوانی را باید در زندگی روزمره خود جای داد و باید در این زمینه نیازمند به پیشرفت فرهنگ در جامعه باشیم.
 
معاون فرهنگی وزارت علوم بیان کرد: امروزه در جامعه در سطح امکانات فیزیکی، اقتصادی و عمرانی کم نداریم، ولی متاسفانه در فرهنگ کتابخوانی ضعیف عمل کرده‌ایم.
 
هاشمی عنوان‌کرد: ما از مجموعه امکاناتی که در اختیار داریم به شایستگی نتوانسته‌ایم استفاده کنیم.
 
وی افزود: در کشورهایی که مانند ما دارای تاریخ اجتماعی‌اند و یا در جغرافیای ما هستند کرسی‌های آزاد اندیشی و گفتمان برایشان یک آرزو شده است.
 
معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: متاسفانه با تمامی امکانات در دسترس در حوزه فرهنگی و کتابخوانی ضعف هایی داریم حتی نخبگان سیاسی ماهم از این روند در امان نیستند و متاسفانه این روند می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به بدنه کشور وارد کند.
 
ضیاهاشمی گفت:اگر معتقدیم برای زندگی بهتر نیازمند پیشرفت و اعتلای فرهنگی باشیم یکی از ابزارهای پیشرفت ما حوزه فرهنگی و کتابخوانی است.
 
وی بیان کرد:متاسفانه سرانه میزان کتاب خوانی در کشور ما بسیار کمتر از شان تاریخی فرهنگی جامعه ما است.
 
معاون فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد:میزان کتابخوانی در کشور ما بلاخص کمتر از شهر بیت المقدس است، ولی در کشور ما با سابقه فرهنگی و تمدن میزان کتابخوانی خیلی کم است.
 
هاشمی گفت: نسل‌های ما در گذشته علاوه بر قرآن و متون دینی مانوس با شاهنامه هم بودند، ولی در حال حاضر جامعه دانشگاهی ما با شعر انس نداشته و متاسفانه روز به روز این روند کاهش پیدا کرده است.
 
وی افزود: دانشگاه‌ها در این زمینه جایگاهی دارند که برای ارتقا این فرهنگ باید تلاش کنند بنابراین این جشنوار‌ها باید روز به روز بیشتر شود تا میزان کتابخوانی در جامعه و دانشگا‌ها جابیوفتد.
 
هاشمی یادآورشد؛ کتاب خریدن هنر نیست بلکه ما باید برای فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم و دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزشی کشور در این زمینه باید بهتر عمل کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.