در مراسم گلباران محل شهادت شهید مطهری؛

کارکرد معلمان در جامعه امروز نیازمند بازنگری‌ است

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: کارکرد معلمان و نقش آنان در رشد و ارتقاء جامعه نیازمند بازنگری است.

کارکرد معلمان در جامعه امروز نیازمند بازنگری‌به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داوود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در مراسم گلباران محل شهادت شهید مطهری که در محل شهادت وی صبح امروز برگزار شد، گفت: کارکردهای معلمان به تأسی از شهید مطهری که در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی آسیب‌های اجتماعی کار کرده می‌تواند مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی افزود: اگر تألیفات و اندیشه‌های شهید مطهری در مدارس امروز بازخوانی شود می‌توانیم شاهد رشد تربیتی، علمی و اخلاقی جوانانی باشیم که عهده دار آینده کشور هستند.

محمدی با تأکید بر نقش معلمان در ارتقاء عرصه‌های گوناگون در کشور اظهار داشت: تربیت اندیشه دانش‌آموزان امروز بر عهده معلمان است و از این جهت معلمان باید از حقوق کافی برخوردار باشند تا نقش آن‌ها برای تمام جامعه تأثیرگذار باشد.

وی اشاعه فرهنگ هر موضوعی در کشور را از رسالت‌های معلمان دانست و بیان کرد: در بسیاری از جهات که نتایج خوبی گرفته نشده اندیشه‌های معلمانی، چون شهید مطهری در جامعه تبیین نشده است که باید این موضوع مد نظر متولیان آموزش کشور باشد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: دیدگاه شهید مطهری اسلام ناب بود و با توجه به تفکرات استراتژی شهید مطهری که یک عالم واقعی بود باید در کنار علم به دانش‌آموزان جهت فکری و فرهنگی داد که مرجع وظایف معلمان شهید مطهری می‌باشد.

وی تصریح کرد: باید اهمیت انتخاب و حضور حداکثری معلمان و دانش‌آموزان در مدارس تبیین شود که همگان بدانند که انتخابات یک کار انتقادی است و در دنیای پر آشوب سیاسی تفهیم این موضوع و تربیت نسل با معلمان عزیز این مرز و بوم می‌باشد.

گفتنی است؛ مراسم یادواره شهید مطهری همه ساله در مقرّ شهادت شهید مطهری به همت آموزش و پرورش منطقه ۱۲ تهران و اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار