کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در بازار جهانی به دلیل افزایش تولید نفت در آمریکا، کانادا و لیبی و قوی‌تر بودن این عامل نسبت به کاهش تولید نفت روسیه و تولید کنندگان بزرگ نفتی اوپک، و انتظارات برای کاهش مجدد ذخایر نفتی آمریکا، شاهد کاهش بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با 40 سنت کاهش (معادل 0.8 درصد)، 51 دلار و 12 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 44 سنت کاهش (معادل 0.9 درصد) به 48 دلار و 40 سنت رسید. 

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت خام (اوپک) و دیگر تولید کنندگان نفت غیراوپکی در نظر دارند 25 ماه می (4 خرداد ماه) گردهم آیند و به احتمال فراوان محدودیت عرضه نفت خام را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند. 

سال گذشته میلادی، اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت شامل روسیه توافق کردند یک میلیون و 800 هزار بشکه تولیدات نفت خود را در روز برای نیمه نخست سال 2017 میلادی کاهش دهند. میانگین تولید نفت اوپک در ماه آوریل به دلیل کاهش تولید نفت نیجریه و لیبی برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یافت و به 31 میلیون و 970 هزار بشکه در روز رسید. 

با این وجود، شرکت ملی نفت لیبی دیروز اعلام کرد تولید نفت این کشور به 760 هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از دسامبر سال 2014 میلادی است. این کشور برنامه دارد افزایش تولید نفت خود را ادامه دهد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار