شیراز؛

برداشت گل محمدی از گلستان های فارس

پیش بینی می شود امسال ۱۰ هزارتن گل تر، ۲۹۰ تن گلبرک خشک و ۸۶۰ تن غنچه خشک از گلزارهای استان برداشت شود.

برداشت گل محمدی از گلستان های فارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادقی رییس ستاد گیاهان دارویی جهاد کشاورزی فارس از برداشت گل محمدی از گلستان های فارس خبر داد و افزود: 7 هزار 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان به تولید گل محمدی اختصاص یافته است که 45 درصد سطح زیر کشت و تولید گل محمدی کشور را شامل می شود.
 
صادقی افزود: بارندگی‌های سال گذشته تاثیر زیادی در برداشت گل محمدی در استان داشته است وپیش بینی می شود امسال ۱۰ هزارتن گل تر، ۲۹۰ تن گلبرک خشک و ۸۶۰ تن غنچه خشک از گلزارهای گل محمدی استان برداشت شود.
 
وی ادامه داد: با آغاز برداشت این محصول از نیمه فروردین 116 کارگاه صنعتی کار خود را برای گلابگیری آغاز میکنند که پیش بینی میشود که امسال ۲۷ میلیون لیتر گلاب تولید شود.
 
همچنین رئیس اتحادیه تولید کنندگان گل میمند با بیان اینکه شهرستان میمند با داشتن هزار و ۴۰۰ هکتار گلستان گل محمدی با افزایش هزار و ۵۰۰ تن گل، چهارهزارو ۵۰۰ تن گل محمدی تولید می کند، افزود: با وجود ۸۰ کارگاه صنعتی و سنتی در فصل برداشت گل، چهار هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.
 
بخش میمند، دشت گل فیروز آبادو دشت گل دیم داراب به عنوان وسیع‌ترین گستان دیم محمدی جهان، قطب تولید گل محمدی استان و کشور به شمار می‌روند که استان فارس با عملکرد تولید حدود دو تن در واحد سطح رتبه اول تولید گل محمدی کشور را داراست.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار