چهاربند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آموزش و پرورش مرجع رسیدگی به وضعیت بیمه و حقوق معلمان غیردولتی نیست

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: معلمان غیردولتی برای مشکلات مربوط به شرایط بیمه و پرداختی باید به ادارات کار مراجعه کنند.

اسفندیار چهاربند ‌رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه به وضعیت بیمه و حقوق معلمان مدارس غیردولتی گفت: معلمان فعال در این مدارس براساس قراردادی که با موسسان منعقد می کنند تابع قوانین تامین اجتماعی هستند و باید در چارچوب ضوابط آن اقدام شود.

وی ادامه داد: قراردادی تابع قانون کار بین معلم و کارفرما که موسس مدرسه محسوب می شود، منعقد شده که اجرای آن برای مدرسه ضرورت دارد و معلمان باید از حقوق تعریف شده در این قانون برخوردار باشد.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این قرارداد مانند قرارداد هرنهاد تولیدی و خدماتی دیگر صرفا تحت پوشش قانون کار بوده، تصریح کرد: در شرایطی که معلمان مدارس غیردولتی از نظر بیمه و پرداختی با مشکل مواجه شدند باید آن را با مراجعه به ادارات کار منطقه فعالیت خود مطرح کنند.

چهاربند اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش در مورد مسائل بین موسس و معلم مدرسه غیردولتی در مورد شرایط قرارداد ورود پیدا کرده و مرجع رسیدگی به آن نیست و فقط ادارات کار برای این مشکل پیگیری می کنند.

انتهای پیام/
  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مهدی
۲۲:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
ایشون مثل اینکه در جریان قانون تاسیس مدارس غیر دولتی نیستند والا در قانون مذکور به صراحت در ماده ۲۵ و ۲۶ تکلیف مشخص و شورهای نظارت جهت حسن اجرای قانون تعیین شده اند
آخرین اخبار