اخذ ودیعه 10 میلیون تومانی از ورزشکاران اعزامی به قهرمانی آسیا؛

محرومیت 4 ساله در انتظار دوپینگی های پرورش اندام

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشورمان گفت: سعی داریم با تنبیهات سختی که برای ورزشکاران در نظر می گیریم کاری کنیم تا دیگر هیچ ورزشکاری سمت دوپینگ نرود.

ناصر پور علی فرد در گفت و گو با خبرنگار گروه وررزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مثبت اعلام شدن دوپینگ سه بدنساز کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا اظهار داشت: این موضوع مربوط به 3 ماه قبل بوده است، ما منتظر اعلام و تأیید نهایی فدراسیون جهانی بودیم و پس از پاسخ مسئولان فدراسیون مشخص شد این 3 ورزشکار دچار دوپینگ شده اند و بر همین اساس تا 4 ساله نمی توانند در میادین رسمی به میدان بروند.
 
وی افزود: همان زمان این ورزشکاران را خواستیم و این موضوع را به آنها ابلاغ کردیم، آن ها بدون هیچ مشکلی به دویینگ خود اعتراف کردند. جدا از این مسئله، قطع به یقین ما هم بعد از تشکیل کمیته انضباطی جرایم و تنبیهات سختی را نیز برای آنها در نظر خواهیم گرفت.
 
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه گفت: کیوان رضا پور در بخش بادی کلاسیک،میرنور اللهی در گیمز کلاسیک و سالار مددی 3 ورزشکاری بودند که دوپینگ شان مثبت اعلام شده است. کیوان رضا‌پور تنها ورزشکاری از بین این سه نفر بود که موفق به کسب مدال در بادی‌کلاسیک شده بود.

پورعلی فرد درباره در خصوص این که آیا با اعلام شدن این سه دوپینگ قهرمانی ایران گرفته خواهد شد یا خیر، تاکید کرد: این موضوع نمی تواند خللی در قهرمانی تیم ملی داشته باشد. به جزء کشور ما و طبق آماری که فدراسیون جهانی منتشر کرده ورزشکاران کشورهای مانند اوکراین، ایتالیا، کویت و سوئد هم مرتکب دوپینگ شده اند. مسابقات گیمز کلاسیک برای نخستین بار بود که به صورت آزمایشی انجام می شد. هدف ما انجام ورزش پاک در رشته بدنسازی است. از طرفی با توجه به این موضوع از نفراتی که قرار است 25 اردیبهشت‌ماه عازم مسابقات آسیایی مغولستان شوند ودیعه 10 میلیون تومانی اخذ می‌شود که در صورت ارتکاب به دوپینگ به نفع فدراسیون ضبط خواهد شد.
 
متاسفانه برخی از ورزشکاران به طور ناخواسته دست به اقداماتی می زنند که ناشایسته است. برهمین اساس سعی داریم با تنبیهات سختی که برای ورزشکاران در نظر می گیریم،کاری کنیم تا دیگر هیچ ورزشکاری سمت دوپینگ نرود.
 
پورعلی‌فرد در پایان درباره عادل باوی که در حین تمرینات دچار ایست قلبی شده است،خاطر نشان کرد: باوی بدنساز خوزستانی بود اما در اردوی تیم ملی حضور نداشت.خوشبختانه ظهر امروز طی تماسی که با مسئولان هیئت خوزستان داشتم به من اعلام کردند که او از کما خارج شده و در بخش بستری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار