اصفهان؛

بکارگیری اتوبوسهای جدید در مناطق محروم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم افتتاح سامانه اتوبوس تندرو اظهارکرد: در سال گذشته به شهروندان قول دادیم که ناوگان اتوبوسرانی را جوان تر کنیم و از متوسط عمر 8 سال به 4 الی 5 سال برسانیم.

وی افزود: همچنین تعهد کردیم که 800 دستگاه اتوبوس جدید خریداری می شود که 200 دستگاه آن در سال گذشته وارد ناوگان شد و مابقی قرار است امسال وارد ناوگان اتوبوسرانی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اتوبوس های خریداری شده دارای استاندارد یورو 4 است که مجهز به فیلتر محیط زیستی است که در کاهش آلودگی هوای شهر بسیار تاثیر گذار است.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: قرار است اتوبوس های خریداری شده در مناطق محروم شروع به کار کند چرا که همیشه این گلایه وجود داشت که اتوبوس نو در هسته مرکزی شهر فعال هستند.

وی اظهارکرد: در این راستا در پنجاه و هفتمین برنامه از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح سامانه اتوبوس های تندرو از میدان امام علی(ع) تا پایانه ارغوانیه راه اندازی شد.

وی هزینه احداث این خط را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این اولین خط هوشمند تندرو در شهر اصفهان محسوب می شود که با 60 دستگاه اتوبوس به شهروندان سرویس دهی می کند.

شهردار اصفهان اضافه کرد: 19 ایستگاه در فاز اول این خط از میدان امام علی(ع) تا پایانه ارغوانیه پیش بینی شده است.

جمالی نژاد بیان کرد: فاز دوم خط سامانه تندرو نیز از میدان امام علی(ع) آغاز و با عبور از خیابان های عبدالرزاق ، مسجدسید ، صمدیه به دانشگاه پیام نور ختم می شود.

وی با اشاره به جزئیات هزینه احداث فاز اول خط گفت: تاکنون برای مسیرسازی خط  70 میلیارد ریال ، برای آسفالت 48 میلیارد، برای احداث ایستگاههای خط 30  میلیارد ریال، برای پل احداث پل عابر پیاده 30 میلیارد ریال، برای دوربین های ترافیکی 12 میلیارد و برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: به موازات تکمیل خطوط بی. آر .تی ، تکمیل خط اول مترو و خط دوم و سوم قطار شهری انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: قرارداد احداث خط تراموا نیز در بهار امسال منعقد می شود تا شبکه حمل و نقل عمومی شهر با استفاده از قطار شهری، تراموا و اتوبوس های تندرو تکمیل می شود.

جمالی نژاد اضافه کرد: با تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی دیگر نیازی به استفاده از وسایل نقلیه شخصی نیست و اگر قرار باشد به موازات حمل و نقل عمومی خودروهای شخصی نیز در شهر افزایش یابد، آلودگی هوا بیشتر می شود.

وی بیان کرد: هدف مدیریت شهری این است با افزایش زیرساخت ها و افزایش جذابیت مردم به استفاده کمتر از خودروهای شخصی تشویق کنند.

شهردار اصفهان گفت: در مسیر خط اول هوشمند تندرو نرده گذاری نشده است، چرا که در نظر داریم از طریق دوربین های ترافیکی نصب شده در مسیر فرهنگ ترافیکی شهروندان را ارتقا دهیم.

جمالی نژاد افزود:  حمل و نقل شهر اصفهان به دلیل تاریخی بودن به صورت ترکیبی از قطارشهری، تراموا، اتوبوس های تندرو پیش بینی شده است تا به روان سازی ترافیکی شهر کمک کند.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان به تمامی وعده هایی که برای پیشرفت و آبادانی اصفهان داده، عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی وعده تکمیل فاز سوم قطار شهری نیز محقق می شود و مترو اصفهان به میدان آزادی می رسد.

شهردار اصفهان در خصوص برنامه های پویش مردمی ترافیک گفت: پویش مردمی ترافیک فقط به سه شنبه های بدون خودرو محدود نمی شود و قرار است پویش یکشنبه های با اتوبوس را نیز اجرایی کنیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار