روحانی امشب در گفتگوی ویژه خبری:

امروز مردم ما شاهد مهار تورم هستند/ برطرف کردن تحریم ها حرکت در مسیر شهدا بود/ باید برای محرومان فکر بیشتری شود

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که امروز نیز باید در همه زمینه‌ها این عزت ملی را تقویت کنیم، گفت: در زمان تحریم‌ها به عزت ملی ما صدمه وارد کردند ولی ما ایستادگی کردیم و تحریم‌ها را برطرف ساختیم که این کار خود حرکت در مسیر شهدای انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی بررسی ها نشان می دهد که در مقایسه با انقلاب های مشابه به لحاظ پیشبرد و اهداف آرمان های موفقیت های قابل توجهی داشته و در عین حال در قسمت هایی عقب ماندگی بوده است اظهار داشت: اولا می خواهم اظهار تاسف و تاثر خود از حادثه ای که در معدن زغال سنگ آزاد شهر استان گلستان پیش آمد و عده ای از عزیزان ما جان باختند و عده ای نیز مصدوم شدند را ابراز کنم.

وی افزود: انقلاب اسلامی هدف بسیار مهم و واقعه بسیار بزرگی در تاریخ کشور ما بود و مثل همه انقلاب ها فراز و نشیب هایی را به همراه داشت.

روحانی ادامه داد: بزرگترین موفقیت ما در انقلاب بحث استقلال سیاسی و مردم سالاری است.

 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات از آثار مبارک انقلاب اسلامی است و مردم ما به راحتی پای صندوق های رای حضور پیدا می کنند و درباره مسائل مختلفی که راجع به کاندیداها مطرح می شود اظهارنظر و نقد می کنند تاکید کرد: استقلال سیاسی که امروز داریم کشور ما، حاکمیت ملی را نقض می کند. 

وی با بیان اینکه مردم خودشان تصمیم گیر هستند گفت: نمایندگان مردم تنها در صحنه های تصمیم گیری های مختلف کشور حضور دارند و همه ارکان نظام به صورت مستقیم و غیرمستقیم منتخب مردم هستند.

روحانی با بیان اینکه هر جا در انقلاب امور را به مردم واگذار کردیم و آنها حضور بیشتری داشتند توفیق بیشتری را نیز داشتیم خاطر نشان کرد: هر جا خواستیم در اموری که مربوط به مردم است محدودیت به وجود آوریم دچار مشکلات شدیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر در بخش اقتصادی، فرهنگی، آزادی بیشتری را به مردم دهیم و آنها در اقتصاد احساس رقابت بیشتری کنند و احساس کنند دستگاهی که وابسته به قدرت است در اقتصاد مداخله ندارد و بخش خصوصی حضور بیشتری داشته باشد شاهد موفقیت بیشتری در اقتصاد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید در مسائل فرهنگی زمینه اظهارنظر برای همه انجمن ها و گروه های فرهنگی باز باشد.

روحانی با بیان اینکه جایی که آزادی بیشتر است شکوفایی بیشتر است گفت: در انقلاب ما باید فضا را برای مردم باز کنیم و در زمینه های مختلف از اندیشه های مردم استفاده کنیم و در عین حال قانونمدار باشیم.

 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: هر جا براساس مر قانون و قانون اساسی حرکت کردیم شاهد شرایط بهتری برای کشور و مردم و نظام بودیم و هر جا که از قانون فاصله گرفتیم با مشکلات مواجه شدیم. 

وی افزود: عقلانیت استقامت، شکوفایی و آزادگی می تواند انقلاب را در مسیر بهتر حرکت دهد و ما را سریعتر به مقصد برساند.

روحانی افزود: در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم و مردم باید آثار 40 سالگی را سال آینده مشاهده کنند و ببینند انقلاب دارای بلوغ 40 سالگی شده افراط ها و خشونت ها کنار رفته و مردم احساس اعتدال و آرامش بیشتری دارند.

 نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که حدود یک سال است مقام معظم رهبری تاکید بر حفظ انقلاب در مسیرش را دارند و این که شما چه قدر خود را انقلابی می دانید اظهار داشت: انقلاب برای که بود؟ مردم ما برای که از سال 41 به صحنه آمدند؟ 

وی افزود: انقلاب به این دلیل بود که مردم استقلال به دست آورند و با آرای خود کشور را اداره کنند برای اینکه فساد در کشور نباشد و آزادی بهتری داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه مردم برای جمهوریت و اسلامیت انقلاب کردند گفت: اگر در زندگی خودمان متعهد به انقلاب و آرمانهایش باشیم می توانیم خودمان را انقلابی بدانیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انقلابی بودن به معنای بی نظم بودن نیست، انقلابی بودن به معنای قانونی بودن است.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن به این معنا نیست که در زندگی خصوصی مردم مداخله کنیم و سخن درشت بگوییم و شعار بلند سر دهیم گفت: انقلابی بودن به این معناست که به آرمان ها و خواست مردم بیشتر توجه کنیم و در مسیر خواست آنها حرکت کنیم. 

روحانی خاطر نشان کرد: انقلابی بودن به این معناست که امروز شاهد آثار انقلاب باشیم. یعنی فساد در جامعه نباشد و مردم زندگی راحت تری داشته باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انقلابی بودن به این معناست که ما بتوانیم شاهد معنویت و دین باوری بیشتری در جامعه باشیم.

وی گفت: انقلابی بودن به این معناست که هویت ملی، دینی و ایرانی اسلامی را شاهد باشیم.

روحانی خاطر نشان کرد: اگر انقلابی بودن به معنای آن است که دنبال اهداف انقلاب باشیم در آن صورت است که می توانیم بگوییم در مسیر انقلاب هستیم و گرنه اگر انقلابی بودن به معنای افراطی بودن و شعار دادن باشد در این صورت ما از مسیر فاصله داریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اندکی رسیدگی به محرومین کمتر شده، چه برنامه ای برای محرومان دارید گفت: محرومان در سال های گذشته در رنج فراوانی بودند وقتی می بینیم در جامعه ای تورم و گرانی بالاتر از مقداری است که حقوق افراد افزایش پیدا می کند آن جا جایی است که احساس می کنیم محرومیت وجود دارد.

وی تاکید کرد: محرومیت به این معناست که مردم دارای پاداش کمتر و رنج بیشتری باشند. در گذشته شاهد بودیم کشاورزان در زمینه کشاورزی، روستاییان در زندگی روستایی و مردم در شهرها مشکلات فراوانی را به لحاظ مادی و اقتصادی داشتند.

روحانی گفت: امروز یک قدم جلو آمده ایم و مردم شاهد مهار تورم هستند و خوشحالم که نامزدهای انتخاباتی راجع به تورم و چگونگی مهار آن بحث نمی کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دیگر فردی درباره رشد منفی و مثبت اقتصاد صحبت نمی کند گفت: این ها قدم هایی است که ملت در این سه سال و نیم برداشته اند.

وی اضافه کرد: مردم در سه سال و نیم شاهد حرکت خوبی در زمینه مسائل اقتصادی بودند و امروز شاهدیم که اگر کسی بیمار می شود رنج اقتصادی و فشار اقتصادی برای درمان بیماری کمتر شده است.

روحانی گفت: اگر دیروز فردی برای معالجه به بیمارستان می رفت مجبور بود همه وسایل را خود تهیه کند و بیمارستان های شهرهای دور دسترسی به متخصص نداشته باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز می بینیم مردم در زمینه های درمانی شرایط بهتری را تجربه می کنند و مخارج کمتری را پرداخت و خدمات بهتری را دریافت می کنند. یکی از رفع محرومیت ها در زمینه بهداشتی و درمانی است و امروز شاهد شرایط بهتری هستیم و امیدواریم در آینده شرایط بهتر از این نیز شود.

وی گفت: روستاها امروز در زمینه های برق و گازرسانی و آب و تلفن وضعیت بهتری نسبت به دیروز دارند.

روحانی افزود: امروز مردم از طریق اینترنت کالای خود را می فروشند و شرایط بهتری نیز برای گردشگری به وجود آمده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید برای محرومان فکر بیشتری شود و در زمینه درمانی قدم های بیشتری برداریم.

وی با بیان اینکه باید در زمینه زندگی و حقوق مردم نیز قدم های بیشتری برداشته شود گفت: امروز محرومیت نسبت به سال های گذشته کمتر شده اما هنوز در جامعه وجود دارد و باید برطرف شود.

روحانی با بیان اینکه به فرمایش امام ،مردم ولی نعمت ما هستند و باید تلاش بیشتری انجام دهیم گفت: در بسیاری از زمینه ها شاهد قدم های بهتری در رفع محرومیت نسبت به گذشته هستیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ملت ما نسبت به برجام متعهد است گفت: نسبت به همه تعهدات و قراردادها متعهد بوده ایم و لذا طرف مقابل امروز ممکن است بد عهدی کند لذا باید در برابر بدعهدی های طرف مقابل خود را آماده کنیم و این بدعهدی هرچه می گذرد برای طرف مقابل سخت تر می شود.

روحانی با اشاره به اینکه در آمریکا گروههای جدی روی کار آمدند و نسبت به برجام ادعاهایی داشتند گفت: اما آنها وقتی آمدند وشرایط امروز را مشاهده کردند دیدند تعهدات مربوط به دو کشور نیست بلکه مربوط به چند کشور است لذا باید خودمان را برای شرایط دیگر آماده کنیم.


وی با اشاره به اینکه به سازمان انرژی اتمی دستور دادیم در زمینه پیشران هسته ای برنامه ریزی انجام دهد گفت: تنها باید ظرف سه ماه گزارش دهند که آیا طرف مقابل تخلفی انجام داده تا از حقوق ملت خود دفاع کنیم.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  شرایط برای طرف مقابل سخت تر می شود گفت: امروز برجام توافقی است که می تواند به نفع ملتهای جهان باشد.

روحانی تصریح کرد: انقلابی بودن به معنای آن نیست که بخواهیم در زندگی مردم دخالت کنیم و شعار دهیم بلکه به این معناست به خواست مردم عمل کنیم.


وی با اشاره به اینکه در برابر تهدیدات دشمن قدرت اصلی قدرت ملی است که بخشی از آن قدرت نظامی و بخشی دیگری مربوط به اقتصاد،فرهنگی واجتماعی است گفت: لذا در برابر تهدیدات دشمن قدرت ملی ایستادگی خواهد کرد و در زمینه قدرت دفاعی قدمهای خوبی برداشته شده است.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروزه تجهیزات جدیدی را به ثمر رسانده ایم ادامه داد: در هفته های گذشته جت جنگی جدید،تانک و موشک جدید ساختیم به گونه ای که سیستم پدافندی را به شدت تقویت کردیم و اس 300 را وارد کشور کردیم.

*** با شعار دادن قدرت ملی درست نمی شود

روحانی با بیان اینکه در زمینه تجهیزات راهبردی و دفاعی در طی 3.5 سال،بیش از 10 سال گذشته دستاورد ایجاد کرده ایم گفت:  با شعار دادن قدرت ملی درست نمی شود.


وی با اشاره به اینکه قدرت سخت افزاری و نرم افزادی را باید تقویت کرد: اگر در مقام عمل توانمند شویم دشمن چشم طمع به ما نخواهد داشت لذا در دنیای  امروز از امکانات سایر کشورها مطلع هستیم و متقابلا آنها هم نیز از امکانات ما مطلعند.

** این دولت به تمام آنچه وعده داده عمل می کند، کمتر حرف می زند و بیشتر عمل می کند

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه این دولت به تمام آنچه وعده داده عمل می کند گفت: این دولت کمتر حرف می زند و بیشتر عمل می کند.

روحانی با اشاره به اینکه شعار نمی تواند مشکلات کشور را حل کند گفت:همه کاندیداها باید برنامه های خود را ارائه کنند تا مردم بر اساس برنامه ها تصمیم بگیرند.


وی با بیان اینکه توان و قدرت دفاعی برای ما مهم است و باید این مسیر ادامه پیدا کند خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم باید مسیر تقویت قدرت دفاعی و بنیه دفاعی را ادامه دهد.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برخی کشورهای با انقلاب ما میانه نداشتند و انقلاب و نظام را به نفع منافع خود در منطقه  و جهان نمی دیدند و رور در روی انقلاب قرار می گرفتند گفت: روزی از یک کشور منطقه برای جنگ علیه کشور ما استفاده کردند و یا روزی ما را درفشار اقتصادی قرار دادند.

**در برنامه هسته ای از توان سیاسی بهتر استفاده کردیم

روحانی با اشاره به اینکه در برنامه هسته ای از توان سیاسی بهتر استفاده کردیم گفت: توانسته ایم با قدرت سیاسی و ملی تحریم ها را بشکنیم وآنها دیدند که اتکای ما به نفت است و اگر تحریم نفتی را ایجاد کنند می توانند ما را دچار مشکل کنند.


وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم در یک شیوه محدود بمانیم و فقط به فکر یک شیوه باشیم حتما موفق نخواهیم بود لذا باید در برابر نقشه جدید ایستادگی و مقاومت کرد.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه  تحریمها را توانستیم بشکنیم و این امر با قدرت سیاسی و ملی، صورت گرفت گفت: اگر در داخل کشور وحدت و انسجام بیشتری داشته باشیم اتکا به بیرون کمتر می شود.

روحانی با اشاره به اینکه امروز تراز تجاری ما مثبت است افزود: واردات ما قابل تامین از صاردات غیر نفتی است.


وی با اشاره به اینکه امروز مردم در صحنه اقتصادی فعال شدند به طوری که تراز تجاری کشور مثبت شد گفت: نباید به یک نوع صادرات متکی باشیم ما برابر دشمنانمان  خواهیم ایستاد و از خود نیز دفاع خواهیم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز ملت قدمهایی برداشته اند افزود: امروزه ایران هراسی به شرایط دیروز و یا پر رنگ تر از دیروز نیست امروز شرایط بهتری در افکار عمومی دنیا داریم پس باید کاری کنیم اجماع سازی دیگران علیه ما کمتر شوند و اگر که می خواهند کاری علیه ما انجام می دهند باید هزینه ها ی آن را برای آنها بالا ببریم.

روحانی تصریح کرد: دیدند که آمریکا نسبت به برجام سخن گزاف گفت روسیه و چین در برابر شان واکنش نشان دادند لذا با بالا بردن قدرت ملی و خرد جمعی در برابر برنامه دشمنان و تغییر تاکتیکهای آنان از کشورمان بیشتر حراست کنیم.


وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم صادرات داشته باشیم باید ابتدا به سراغ کشورهای دوست و همسایه برویم افزود: اگر امنیت و ثبات منطقه به خطر بیفتد این امر می تواند به کشور ما سرایت پیدا کند لذا باید راه کمکهای ما به کشورهای دوست و همسایه ادامه یابد تا شاهد امنیت و ثبات باشیم.

روحانی اظهار داشت:‌ اگر امروز صاحب امنیت در کشور هستیم به دلیل آن است که وحدت داخلی‌مان به گونه‌ای شده که استفاده دشمن برای این‌که بتواند از ویروس تروریسم علیه ما استفاده کند مشکل‌تر شده و ما امروز شرایط بسیار امنی را در کشور شاهد هستیم.

وی با تأکید بر این‌که توانمندی ما در منطقه باید توانمندی کل منطقه باشد و ثبات نیز باید برای کل منطقه باشد، گفت: نیروهای خارجی باید مداخلاتشان را در منطقه کاهش دهند و معضلاتی مثل تروریسم نیز باید برطرف شود که برای این‌ کار حمایت و کمک ما یک ضرورت است و ما در این راستا همواره نسبت به دوستان‌مان که در شرایط سختی قرار گرفتند آن‌ها را یاری و کمک کردیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر کمک و یاری ما نبود شرایط امروز عراق و سوریه طور دیگری بود و ما این کمک‌ها را هم برای ثبات کل منطقه انجام دادیم و هم برای امنیت داخلی خودمان،‌ بنابراین کمک  به کشورهای دوست و منطقه را باید ادامه دهیم تا شاهد یک امنیت کامل‌تر و با ثبات بیشتر در منطقه باشیم.

روحانی همچنین در پاسخ به این سوال که برای حفظ آرمان شهدا چه تعهدی می‌دهید، گفت: روزی که کشور ما در عرصه انقلاب اسلامی و یا دفاع مقدس نیاز به کمک داشت جوانان و همه مردم به صحنه آمدند و در این راه شهدایی نیز تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: این عزیزان به خاطر این شهید شدند که کشور ما در اشغال دیگران نباشد و ما خود بتوانیم از منافع و عزت ملی‌مان حفاظت و حراست کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که امروز نیز باید در همه زمینه‌ها این عزت ملی را تقویت کنیم، گفت: در زمان تحریم‌ها به عزت ملی ما صدمه وارد کردند ولی ما ایستادگی کردیم و تحریم‌ها را برطرف ساختیم که این کار خود حرکت در مسیر شهدای انقلاب بود.

روحانی ادامه داد: شهدا برای این به جبهه رفتند که مردم ما استقلال بیشتری پیدا کنند و از تهدیدات خلاص شوند لذا اگر امروز ما نتوانیم از منافع ملی‌مان به خوبی حراست کنیم نتوانستیم راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به منافع ملی مشترک ما با برخی همسایگانمان اظهار داشت:‌ با برخی همسایگان منابع مشترک نفتی و گازی داریم اما متأسفانه در سال‌های گذشته نتوانستیم به اندازه برابر با آن‌ها از این میادین مشترک بهره برداری کنیم اما امروز در بسیاری از زمینه‌ها شاهد هستیم که از منافع ملی‌مان به خوبی استفاده می‌کنیم به گونه‌ای که امسال در پارس جنوبی توانسته‌ایم به اندازه همسایه‌مان از منابع گازی این منطقه استفاده کنیم و این در حالی‌است که در سال‌های گذشته آن‌ها دو برابر ما از این میادین بهره‌برداری می‌کردند بنابراین اگر ما بتوانیم از منابع‌مان حراست کنیم معنی‌اش این است که  راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص برنامه عملی خود برای مقابله با معضلات کلان شهرها، آلودگی هوا نیز بیان داشت:‌ متأسفانه در سال‌های گذشته خیلی به مسائل زیست محیطی توجه نشده لذا ما به یک نقطه شبه بحران رسیدیم.

روحانی ادامه داد: برداشت بی حساب و کتاب از منابع آب و عدم مراعات حق آب‌های تالاب‌ها و دریاچه‌ها و احداث سدهای بدون مطالعه از جمله مسائلی است که امروز ما را با چالش‌های زیست محیطی مواجه کرده است.

وی یادآور شد: اولین تصمیمی که در حوزه محیط زیست دولت یازدهم اتخاذ کرد راجع به احیای دریاچه ارومیه بود که الحمدالله امروز توانسته‌ایم این دریاچه را تثبیت کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ریزگردها مربوط به کشورهای خارجی که به سمت کشور ما می‌آیند و یک مقدار از این ریزگردها نیز مربوط به داخل کشور است که می‌توانیم با درخت‌کاری، مالچ‌پاشی و تأمین حق آبه‌های تالاب‌ها و دریاچه‌ها تا حدودی این مشکل را حل کنیم.

روحانی اظهار داشت:‌ در خصوص مسئله آلودگی هوا نیز تولید خودروهای باکیفیت باید در دستور کار قرار گیرد ضمن این‌که یکی از  تلاش‌های خوبی که برای محیط زیست انجام دادیم مسئله افزایش تولید گاز بود به گونه‌ای که تولید گاز ما در پارس جنوبی به دو برابر افزایش پیدا کرد و زمستان امسال مشکلی برای گازرسانی نداشتیم و همچنین بسیاری از نیروگاه‌های ما نیز امروز با گاز کار می‌کنند و از سوخت مایع بی نیاز شده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز شرایط از سه چهار سال پیش بهتر است اما در عین حال نیازمند اقدامات جدی‌تری برای کنترل آلودگی هوا هستیم.

هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در بحث مبارزه با مسئله فساد نیز اظهار داشت: در مسئله فساد بدون هیچ ملاحظه و خط قرمزی مبارزه خواهیم کرد و یکی از افتخارات ما در این دولت این است که ارزش قاچاق کالای کشور را  از ۲۵ میلیارد دلار امروز به نصف رساندیم.

روحانی با تأکید بر این‌که نظارت عمومی می‌تواند مانع از شکل‌گیری فساد شود،‌ گفت: همچنین در بحث مبارزه با فساد شبکه‌ای در کشور دولت الکترونیک یکی از اقداماتی است که می‌تواند در این رابطه موثر باشد.

وی افزود: در بحث فساد غیرشبکه‌ای نیز باید همه مردم در برابر قانون یکسان باشند البته ما نباید در هیچ موردی تا زمانی که فساد اثبات نشده کسی را متهم کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر این‌که دستگاه قضایی ما باید بدون تفاوت بین افراد با مفسدین برخورد کند،‌ تأکید کرد: هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد و شبکه فساد در کشور ندارم.

وی در پایان اظهاراتش بیان داشت: امروز شرایط انتخابات یک شرایط ویژه‌ای است و بحث رقابت بین دو شیوه برای اداره کشور مطرح است یک شیوه سخت‌گیری و برخورد خشن با مردم و یک شیوه، شیوه اعتدال، خردگرایی و استفاده از نظرات مردم برای اداره جامعه است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
الله اکبر .........!
آخرین اخبار