روحانی در جمع خبرنگاران:

در بین سالهای ۸۳ تا ۹۳ حدود ۶۷۰ هزار نفر از زنان ما از کار بیکار شدند

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما همین قدر باید بدانند که در بین سالهای ۸۳ تا ۹۳ حدود ۶۷۰ هزار نفر از زنان ما از کار بیکار شدند و به عکس در این دولت و در طول سه سال و نیم گذشته و مخصوصا در دو سال اخیر ۷۵۰ هزار نفر از زنان ما مشغول به کار شده اند.

به گزارش خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت السلام حسن روحانی كانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پس از حضور در برنامه گفت و گوي ويژه خبري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مباحث مناظره هم مربوط به سیاست داخلی ، خارجی و هم فرهنگی بود و می توان گفت که سوالات مطروحه در این مناظره خوب بود.

وي افزود: به نظر بنده بخشی از مسائلی که مردم علاقه مند  هستند تا از جانب نامزدها ،درباره آن بدانند در این مناظره مطرح شد، لذا اینگونه برنامه ها می تواند کمک کند تا مردم انتخاب بهتری داشته باشند.


روحانی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبني بر اينكه در صورت پیروزی در انتخابات چه برنامه های در حوزه زنان خواهید داشت ، گفت : به مسئله زنان به عنوان قشر مهم جامعه در گذشته کم توجهی شد.

وی افزود: مردم ما همین قدر باید بدانند که در بین  سالهای ۸۳ تا ۹۳ حدود ۶۷۰ هزار نفر از زنان ما از کار بیکار شدند و در این دولت و در طول سه سال و نیم گذشته  و مخصوصا در دو سال اخیر ۷۵۰ هزار نفر از زنان ما مشغول به کار شدند و توانستند شغل خالص به دست بیاورند که این نشان می دهد دولت یازدهم به دنبال احقاق حقوق زنان بوده است.


وی تصریح کرد : بنابراین بنده اگر در انتخابات  ریاست جمهوری موفق شوم یکی از اهداف مهمم این است که این راه را ادامه دهم تا زنان جامعه بتوانند به طور کامل از حقوق خودشان برخوردار شوند. 

روحانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات فرموده اند که" نامزدها با خدا عهد کنند و اگر مردم به آنها رای دادند رسیدگی به محرومین را در الویت کاری خود قرار دهند" شما برای بهبود اوضاع اقشار ضعیف چه اقدامی و در چه بازه زمانی انجام خواهید داد؟ گفت :  یک بخش از تلاش های بنده در برنامه صد روزه جهت کاروزی برای اشتغال جوانان خواهد بود که می تواند مسئله مهمی برای کل جامعه ما باشد و مسئله دیگر این است که افراد محروم  جامعه ما بتوانند از کمک بیشتری از سوی دولت برخوردار شوند لذا ما در این راستا امنیت غذایی و سبد غذایی را در دولت آینده ادامه خواهیم داد.

وی افزود : افراد محروم همچون افرادی که  تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند در سال ۹۶ مستمری و دریافتیشان بیش از سه برابر سال ۹۲ است بنابراین یک قدمی برای محرومین برداشته شده که قدم موثری است اما در عین حال باید قدم های بیشتری برداشته شود.

روحانی با بیان اینکه محرومین جامعه چند دسته هستند، اظهارداشت: عده ای از محرومین هستند که توان کار ندارند و دولت باید غذا و مسکن آنها را تامین کند و عده دیگر هم شغل دارند و اما درآمدشان کافی نیست و عده ای هم فاقد شغل هستند که باید برای آنها اشتغال ایجاد شود .


نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما در کشور محرومیت جغرافیایی هم داریم گفت : برخی از مناطق کشور دارای محرومیت هستند که ما باید با ایجاد تعادل از آن مناطق محرومیت زدایی کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار