ساری؛

معدن ذغال سنگ گليران بابل يكی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ كشور

معدن گليران مازندران يكی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ كشور با ذخيره 27 ميليون تن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی كرباسيان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروزدر حاشیه بازدید از معدن ذغال سنگ گلیران بابل با بيان اينكه برنامه جامعی برای این معدن پيش بينی شده است، گفت: ذغال سنگ اين معدن كيفيت خوبی دارد و پيش بينی می شود با عمليات اكتشافی كه صورت می گيرد به 40 ميليون تن ظرفيت ارتقا يابد كه منجر به تقويت و افزايش اشتغال خواهد شد.

وی با اشاره به اينكه در كشور بميزان 3 ميليارد تن ذخيره قطعی ذغال سنگ وجود دارد كه می تواند آينده خوبی را برای كشور تضمين كند، افزود: معدن گليران از معادن ارزشمند ذغال سنگ است.

معاون وزير صنعت با اشاره به اين كه ذغال سنگ عليرغم اين كه در صنعت فولاد استفاده دارد، در دنيا به عنوان مواد اوليه اقلام شيمیايی و پترو شيمايی نيز از آن بهره می گيرند، گفت: استان مازندران يكی از حوزه های با ارزش ذغال سنگ كشور است.

كرباسيان با بیان اينكه در حوزه اكتشاف كار وسيعی 250 هزار كيلومتر مربع در سطح كشور آغاز شده است، افزود: در مازندران هم بدليل ظرفيت ی خوبی كه دارد چند معدن كشف شده و تا پايان سال 96 پيش بينی می شود كه تعداد معادن ديگری هم كشف شود.

وی با اشاره به اينكه واگذاری معدن گليران به صورت درست انجام نشده بود، گفت: در دولت يازدهم با تصميم مناسب، اين معدن به سازمان توسعه و نوسازی بازگردانده شد و امروز عمليات اجرايی و برداشت ذغال سنگ از آن آغاز شده است و پيش بينی می شود تا 20 هزار تن از تونل های فعلی برداشت صورت گيرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بيان اينكه برنامه جامعی برای اين معدن پيش بينی شده است، گفت: كارشناشان اوكراينی و افريقای جنوبی هم اكنون در معدن حضور دارند و با ارايه گزارش آن ها در يكماه آينده، ظرفيت برداشت معدن احتمالا به 150 هزار تن، افزايش و اشتغال در آن ارتقا خواهد يافت.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با بيان اينكه در تلاشيم تا بر اساس برنامه ياد شده، ميزان برداشت از اين معدن را به 150 هزار تن ارتقا دهيم، افزود: مازندران با برنامه های اكتشافی وسيعی كه دارد صورت می گيرد به عنوان يك منطقه ويژه ذغال سنگ كشور بوده و خواهد بود و اجراي اين برنامه در سراسر استان منجر به تقويت و افزايش اشتغال خواهد شد. 

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار