معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در آزادشهر:

درمان رایگان برای مصدومان حادثه یورت / مستمری معدن چیان از فردا برقرار می شود

معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: از فردا صبح احکام مستمری کارگران معدن یورت برقرار می‎شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالرحمان تاج‌الدینی معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران در محل حادثه معدن یورت اظهار داشت: همه مصدومان حادثه که در مرکز درمانی بستری شدند به صورت رایگان مداوا شده که خوشبختانه بیشتر آنها تاکنون ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: آنچه وظیفه ما است درباره خانواده و بازماندگان انجام خواهد شد و از فردا صبح با آغاز ساعت اولیه کار احکام مستمری افرادی که به عنوان کارگر معدن کار می‎کردند و فوت شدند حاضر خواهد شد و برای بازماندگان مستمری از فردا مقرر می‎شود.

وی افزود:آنهایی که در هنگام کار دچار حادثه شدند، با توجه به تائید دستگاه‎های ذی‎صلاح مشمول حوادث ناشی از کار قرار می‎گیرند.

معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: با نظر مسئولان استانی و صنایع و معدن پیش‎بینی شده که این کارگاه به تعلیق دربیاید تا از فاجعه‎های دیگر جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار کرد: به همین منظور همه کارگرانی که در این کارگاه مشغول به فعالیت بودند بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد تا بلاتلکیف نباشند.

تاج‌الدینی اظهار داشت: با وجود همه مشکلات عنوان شده در زمینه این معدن بیش از 5 میلیارد تومان پیمانکار این معدن به پیمانکار تامین اجتماعی بدهکار بود و اگر مطالبات بیمه‎ای توسط کارفرما انجام نشده است علت بر این نیست که ما به وظایف خود عمل نکنیم.

معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی با توجه به رسالت خود که حراست و حفاظت از کارگران در زمان اشتغال است به همه وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

وی افزود: ما در 2 سال گذشته تعداد 120 نفر از کارگران این معدن که بازنشسته شده بودند را براساس قانون کار حقوق و مزایای آنها را پرداخت کردیم.

معاون پارلمانی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: به محض شنیدن این خبر وظیفه داشتیم به صورت حضوری و میدانی در محل حادثه حضور پیدا کنیم تا بتوانیم موارد را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.