در سیزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن کریم اعلام شد؛

اسامی نفرات برتر ترتیل‌خوانی/ اعطای گواهینامه ارزیابی به قاریان و مدرسان کتاب الهی

اختتامیه سیزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان با تقدیر و اعطای گواهینامه ارزیابی قاریان و مدرسان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛چهارمین دوره «اقراء» با حضور استاد مصری در شورای عالی قرآن برگزار شد و طی آن محمد عباسی قاری بین‌المللی و مجتبی فرد‌فانی حافظ بین‌المللی قرآن کریم موفق به دریافت گواهی اجازه قرائات شدند.
 
در این دوره محمد عباسی قاری بین‌المللی و مجتبی فرد‌فانی حافظ بین‌المللی قرآن کریم طی یک هفته، کل قرآن کریم را به روش حفظ از عاصم تحویل شیخ عصفور دادند و گواهی اقراء خود را از این استاد مصری دریافت کردند.
 
همچنین در ادامه این مراسم استاد مصری شییخ عصفور، در نشست خود طی یک جلسه پرسش و پاسخ پیرامون گام‌های صحیح اقراء و آموزش قرآن کریم در جوامع بشری گفت و پس آن در بخش جمع‌بندی آیاتی از کتاب الهی قرآن کریم را قرائت کرد.
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم محمدتقی میرزاجانی رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، استاد مصری شیخ عصفور و استاد پیشکسوت قرآنی علمی، از صاحبان مقالات ارائه شده تقدیر و گواهینامه ارزیابی قاریان و مدرسان را اعطا کردند، همچنین در ادامه گواهی اجازات دوره تخصصی اقراء را به استادان و قاریان اهدا کردند.
 
بخش مقالات 

سیدمحسن موسوی بلده، سید مهدی سیف، دکتر محمدرضا حاجی اسماعیلی، غلامرضا شاهرودی اصفهانی، احمد ابوالقاسمی، معتز آقایی، ابوالفضل خوش‌منش، علی‌اصغر شعاعی، مصطفی زرنگار، حسین قربانی، محسن حاجی، امین رئوف و قاسم بوستانی جزو برگزیدگان بخش مقالات علمی معرفی شدند.
 
برترین‌های بخش ترتیل 

عباس هاشمی از بوشهر، مختار دهقان از خراسان رضوی و مهدی فروغی از استان قم.

ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم

محمد جماله از بوشهر، عباس حسنی از تهران، مهدی موحدیان از تهران و سعید پرویزی از تهران در رشته قرائت و مدرسان نیز حسن مختاری حسن‌آباد از استان یزد و علی‌اکبر کاظمی از یزد معرفی شدند.
 
گواهی اجازات دوره تخصصی اقراء را به استادان و قاریان

استاد عباس امام جمعه، محمود لطفی‌نیا، علی‌اکبر ملک شاهی، عباس هاشمی، مهدی حسنی و حجت‌الاسلام محمدصادق نصراللهی. 
 
شایان ذکر است؛ این جشنواره به منظور ساماندهی و گسترش قرائت قرآن کریم به روش ترتیل در جمهوری اسلامی ایران و تولید آثار فاخر و الگو در این عرصه نورانی، «جشنواره ترتیل برتر» برگزار شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.