رئیس صندوق نواوری و شکوفایی؛

به ازای 10 دانشجو باید یک شرکت دانش‌بنیان وجود داشته باشد

رئیس صندوق نوآوری گفت: شرکت های دانش بنیان سیستم تشخیص غلظت گاز متان و دستگاه آشکار ساز گاز و دود را تولید کرده اند اگر از این سیستم استفاده می شد، امروز شاهد چنین اتفاقی در معدن نبودیم.

به ازای 10 دانشجو باید یک شرکت دانش بنیان وجود داشته باشدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد سلطانی، در همایش معلم، تولید و اقتصاد دانش‌بنیان که شنبه شب در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت:علم باید به ثروت ختم شود و بهترین ثروت آن است که در اثر علم تهیه شده باشد.

وی ادامه داد:  در حال حاضر در صندوق نوآوری و شکوفایی حوزه‌های مختلف چون کاشت حلزون و پرنده‌های بدون سرنشین مشغول به فعالیت هستند و امروزه ۵۶ محصول در این نمایشگاه در معرض دید مردم و علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس صندوق نوآوری بیان کرد: در صندوق نوآوری ۴۳۶ طرح پایان یافته است که از این تعداد در طی چهار سال گذشته از ۳۳ شرکت به ۳هزار و ۳۳۲ شرکت دانش بنیان و سرمایه آنها از ۲۵ میلیارد به ۲هزار و ۳۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد شده و ۱۱ طرح مرتبط با آموزش و پرورش با هزینه‌ای بالغ بر یک و ۸۰۰ میلیارد تومان به آنها کمک مالی شده است.

سلطانی تأکید کرد:‌ حوزه زیست فناوری ۲۱۲ میلیارد تومان و صنایع الکترونیک۱۲۷ میلیارد تومان بیشترین تسهیلات را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: هزینه ایجاد اشتغال برای دولت ۳۲۰ میلیون تومان بوده که ما آن را با رقمی معادل ۱۰۰ میلیون تومان شغل پایدار درست کرده‌ایم.

وی گفت: به ازای هر ده دانشجو باید یک شرکت دانش بنیان ایجاد کنیم تا کشور تبدیل به یک قطب در منطقه شود.

رئیس صندوق نوآوری گفت: شرکت های دانش بنیان سیستم تشخیص غلظت گاز متان و دستگاه آشکار ساز گاز و دود را تولید کرده اند اگر از این سیستم استفاده می شد، امروز شاهد چنین اتفاقی در معدن نبودیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقاتروخدافقط مراقب اون صندوق باشید
آخرین اخبار