ساتیا نادلا:

مایکروسافت در آینده گوشی های ویندوزی بیشتری خواهد ساخت

مایکروسافت با گوشی های هوشمند ویندوزی به پایان رسیده است و دست کم مایکروسافت را نمیتوان یک سازنده ی گوشی های هوشمند خطاب کرد.

مایکروسافت در آینده گوشی های ویندوزی بیشتری خواهد ساختبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویندوزفون از جمله سیستم عامل هایی بود که همان قدر که سریع در حال محبوب شدن بود، رو به افول رفت و تبدیل به یک پلتفرم مرده شد. 

مایکروسافت نتوانست از برند بزرگ نوکیا به خوبی استفاده کند و حتی غول فنلاندی را نیز با سیاست های اشتباه خود منزوی کرد. هر چند نوکیا این روزها با HDM دوران خوبی سپری میکند اما مایکرسافت عملا دیگر در بازار گوشی های هوشمند قرار ندارد. 

از آخرین باری که مایکروسافت یک گوشی ویندوزی را وارد بازار کرد، حدود دو سال میگذرد. تمام اطلاعات حاکی از این دارد که در حال حاضر کار مایکروسافت با گوشی های هوشمند ویندوزی به پایان رسیده است و دست کم مایکروسافت را نمیتوان یک سازنده ی گوشی های هوشمند خطاب کرد.

 هر چند با کناره گیری این کمپانی از تولید گوشی، دیگر تولید کنندگان از جمله آلکاتل و اچ پی مدل هایی را با ویندوز موبایل همراه کردند اما میزان فروش این برند ها آنقدر نیست که بتواند مایکروسافت در میدان رقابت نگه دارد.

با این حال بعید است ردموندی ها به این سادگی بازار پر درآمد موبایل را رها کنند و از آن دست بکشند. مدت هاست که گزارشات گوناگون در مورد سرفیس فون، تلفن انقلابی مایکروسافت در حال انتشار هستند اما هنوز هیچ تائیدیه رسمی از سوی کمپانی عنوان نشده است. 

با این حال مایکروسافت در مصاحبه هایی گوناگون گفته است که در حال طراحی یک گوشی هوشمند متفاوت است. در جدیدترین مصاحبه ای که MarketPlace با ساتیا نادلا، مدیر عامل کمپانی مایکروسافت انجام داده است، وی گفته است که این کمپانی به صنعت گوشی های هوشمند بازخواهد گشت و این کمپانی محصولی را معرفی خواهد کرد که قواعد بازی را تغییر خواهد داد.

ساتیا نادلا گفته است که مایکروسافت با برنامه هایی که برای سیستم عامل های اندروید و iOS توسعه میدهد در بازار گوشی های هوشمند حضور دارد و به واسطه ی استفاده از پتنت های این کمپانی در اندروید، درآمدی نیز به ردموندی ها میرسد. اما در بخش تولید یک محصول سخت افزاری در گروه موبایل، مایکروسافت به دنبال ساخت محصولی خلاقانه است که تاکنون مشابه آن وجود نداشته است. 

ساتیا نادلا دقیقا گفته است که ما به دنبال ساخت اسمارتفون هایی هستیم که شبیه به گوشی های امروزی نباشند. وی در ادامه گفته است که ما امروز به واسطه ی سازندگانی مانند HP و Alcatel و برخی دیگر گوشی ویندوزی تولید میکنیم و دارای ویژگی مشترکی به نام کوانتینیوم هستیم که یک گوشی را تبدیل به یک دسکتاپ میکند. 

در عین حال هدف ما توسعه ی برنامه هایی درجه 1 برای iOS و اندروید است و حال به دنبال برداشتن قدم بعدی هستیم. سرفیس نمونه ی خوبی است. پیش از سرفیس، دسته ای به نام گجت های 2 در 1 وجود نداشت و این گروه با ورود سرفیس پرو به بازار خلق شد. 

مایکروسافت به دنبال تکرار چنین اقدامی برای گوشی های هوشمند است.این کار با تحقق یافتن شایعاتی که در مورد سرفیس فون و اجرای نسخه ی کامل ویندوز 10 امکان پذیر است. 

سرفیس فون با مجهز شدن به پردازنده های نسل بعد ARM که توانایی اجرای اپلیکیشن های ویندوز را دارند این قابلیت انقلابی را پیدا خواهد کرد اما این کار شاید تا زمانی زودتر از سال 2020 صورت نگیرد. تا آن زمان قطعا اتفاقات عجیبی میتواند در دنیای فناوری و گوشی های هوشمند رخ دهد بنابراین نمیتوان پیش بینی دقیقی در این مورد انجام داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار