ظریف با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد

وزير امورخارجه كشورمان با اشرف غنی رئيس جمهور افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف با رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظريف وزير امورخارجه كشورمان در ادامه ديدار رسمی از افغانستان با اشرف غنی رئيس جمهور افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

در ملاقات وزير امورخارجه كشورمان با رئيس جمهور افغانستان عبدالله عبدالله رئيس اجرايی، سرور دانش معاون رئيس جمهور، صلاح الدين ربانی وزير امور خارجه، حنيف اتمر مشاور امنيت ملي رئيس جمهور، اكليل حكيمی وزير ماليه  و تعدادی از مشاورين رئيس جمهور حضور داشتند.
 
ظريف همچنین در اولین دیدار خود با مقام‌های افغان با صلاح الدين ربانی همتای افغان خود دیدار کرد و ضمن تأکید بر مبارزه با گروههای تروريستی گفت: ما تروريست خوب و بد نداريم و كشورها بايد در همكاری با يكديگر با گروههای تروريستی مبارزه کنند و مرزهای كشورها بیش از پیش امن شود.

ظريف در خصوص همكاری‌های اقتصادی دو کشور که در قالب يك بسته كامل همكاری های اقتصادی تدوين شده تاكيد كردند.

وزير امور خارجه كشورمان بر لزوم همكاری و به نتيجه رسيدن موضوع آب تاكيد و حل اين مشكل را به نفع محيط زيست دو كشور خواند.
 
در ادامه ايشان بر حل مشكلات مرزی و تردد جهت تسهيل رفت و آمد اتباع دو کشور از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای افغان خود بود.

صلاح الدين ربانی وزير امورخارجه افغانستان نيز در این دیدار  بر افزايش همكاری دو كشور در مبارزه با تروريسم و همكاری های اقتصادی، تكميل پروژه چابهار، تكميل پروژه های راه و آهن و شروع كميته های همكاری های اقتصادی تاكيد كرد. صلاح الدين ربانی از كمك های جمهوری اسلامی ايران به آوارگان و میزبانی مهاجرين افغانی تشكر و قدردانی كرد.
 
گفتنی است، محمد جواد ظريف وزير امورخارجه صبح امروز در رأس هیأتی عالی رتبه سياسی به منظور گفتگو با مقامات افغانستان وارد كابل شد. این سفر به دعوت رسمی وزیر امورخارجه افغانستان صورت گرفته است و وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر ضمن دیدار با صلاح‌الدین ربانی همتای افغانستانی خود، اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و تعدادی دیگر از مقام‌های عالی رتبه افغانستانی دیدار خواهد داشت.
 
قرار است در این سفر پیرامون ابعاد مختلف روابط دو جانبه و چگونگی ارتقاء سطح مناسبات دو کشور و همچنین آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی نیز  گفتگو و رایزنی های صورت پذیرد‌.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار