یاسوج؛

استقبال خوب کارآموزان از رشته های فنی و حرفه‌ای

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: تعداد یک هزار و ۴۳۹ کارآموز گچسارانی گواهی مهارت‌های فنی وحرفه‌ای در رشته های مختلف را کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: سه هزار و 423 نفر در آزمون‌های مهارت‌های حرفه‌ای گچساران از سال گذشته تاکنون شرکت کردند. 

علی رضا گرامی افزود: تعداد 503 کارگر ساختمانی این شهرستان گواهی مهارت فنی و حرفه دریافت کردند و برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه به تأمین اجتماعی معرفی شدند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: دریافت گواهی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای امکان دستیابی به شغل، دریافت تسهیلات و اشتغال‌زایی به شمار می آید، متقاضیان برای دریافت تسهیلات می‌توانند به صندوق کارآفرینی امید مراجعه کنند.

گرامی افزود: 179 هزار و 197 نفر ساعت آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در سال 1395 در این شهرستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌ رشته های فنی و حرفه‌ای در مراکز ثابت دولتی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران و در بخش‌های زندان‌ها، صنایع، صنوف و سیار شهری در قالب 47 حرفه به متقاضیان ارائه شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: 36 رشته در بخش صنعت، 9رشته در حوزه خدمات و 2 رشته در بخش‌های فرهنگ و هنر به متقاضیان ارائه می‌شود.

گرامی افزود: رشته‌های برق، تعمیر لامپ‌های الکتریکی کم مصرف، نقاشی مداد رنگی کار، جوشکاری آرگون، برق خودرو، آرماتوربندی، کامپیوتر، نقاشی ساختمان، تراشکاری، فرزکاری و جوشکاری تأسیسات از مهم ترین رشته‌های آموزشی این مرکز است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی چند ساعته در حوزه اجتماعی در قالب اعتیاد و مصرف مواد مخدر، آثار فضای مجازی بر بنیان خانواده، امدادرسانی و کمک‌های اولیه، آسیب شناسی فضای مجازی و آموزش اخلاق حرفه‌ای با شرکت 300 نفر از کارگران و کارمندان را از دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی فنی و حرفه‌ای گچساران ذکر کرد.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.