یاسوج؛

نصب 187 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق محروم استان

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اقدامات به منظور جلوگیری از قطع درختان برای تهیه سوخت و بهبود معیشت مردم اهدا و نصب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ یاسوج عزت‌الله بهشتی‌فر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از سال 92 تاکنون در بخش یگان حفاظت 880 هکتار اجرای احکام قضایی (خلع ید) از جنگل و مرتع، 429 هکتار جلوگیری و رفع تجاوز طبق تبصره ذیل ماده 55 از جنگل‌ها و مراتع استان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد احداث پایگاه اطفای حریق در استان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: پایگاه اطفای حریق در فیروزآباد شهرستان بویراحمد احداث شده و در صورت تامین اعتبار لازم تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

***ایجاد آتش‌بر به طول 68 کیلومتر در مناطق بحرانی کهگیلویه و بویراحمد

وی ایجاد آتش‌بر در مناطق بحرانی استان را از اقدامات مهم و مورد توجه بیان کرد و یادآور شد: به منظور پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگل و مرتع آتش‌بر به طول 68 کیلومتر در برخی مناطق بحرانی استان ایجاد کرده‌ایم.

این مسوول از خرید نه خودروی اطفای حریق و پنج دستگاه موتور سیکلت جهت گشت‌زنی و مراقبت از عرصه‌های ملی در مناطق محروم طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: این خودورها مجهز به امکانات لازم برای کنترل و مهار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع استان است.

انجام مطالعات 18 پروژه آبخیزداری به مساحت 152 هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد

بهشتی‌فر انجام مطالعات فنی، علمی و تخصصی با همکاری شرکت‌های مشاوره‌ای بر اساس ویژگی‌های حوزه‌های آبخیز و خصوصیات حوزه در مجلدات اجتماعی، اقتصادی، فیزیوگرافی، هیدرولوژی اقلیم آب و هوایی و سازه را از اقدامات انجام شده در حوزه آبخیز عنوان کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط کارشناسان و مسوولان منابع طبیعی برای حفاظت از آب، خاک و عرصه‌های ملی با اجرای پروژه‌های مختلف، یادآور شد: طی چهار سال اخیر مطالعات 18 پروژه آبخیزداری به مساحت 152 هزار هکتار با اعتبار 14 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر دو پروژه در حال اجرا داریم، خاطرنشان کرد: در صورت تکمیل این دو پروژه 25 هزار هکتار از سطح استان مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

نصب 187 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

وی با عنوان اینکه تامین و جایگزینی سوخت مناسب (انرژی‌های نو) را از موارد و کارهای مهم انجام شده طی چهارسال گذشته تاکنون بیان کرد و افزود: این اقدامات با اعتبار حدود سه میلیارد ریال انجام شده است.

این مسوول از نصب 187 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق محروم و جنگل‌نشین استان از جمله منطقه سیلاب کلوار خبر داد و گفت: این اقدامات به منظور جلوگیری از قطع درختان برای تهیه سوخت و بهبود معیشت مردم اهدا و نصب شده است.

وی با بیان اینکه کار شناسایی دیگر مناطق محروم و مستعد نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در استان ادامه دارد، یادآور شد: مناطق مختلف شناسایی و بر اساس شاخص‌های مورد نظر اولویت‌بندی شده و آبگرمکن‌ها در آن مناطق نصب خواهد شد.

اجرای 170 هزار هکتار طرح کاداستر در کهگیلویه و بویراحمد

بهشتی‌فر، تخصیص بیش از 970 هکتار از اراضی ملی در قالب طرح‌های 31 و 32 (طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی) به مدیریت اراضی، اجرای طرح مدیریت منابع طبیعی در قالب ماده سه به مساحت 106 هکتار، اجرای طرح کاداستر اراضی در راستای اهداف کلی سند چشم انداز 1404 و مدیریت منابع آب و خاک کشور و همچنین ساسیت‌های کلی نظام در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و کاداستر اراضی ملی و دولتی که در دستور کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفته است را از دیگر کارهای انجام شده یا در دست اجرا عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح کاداستر به مساحت 170 هزار هکتار با اعتباری در حدود 3.5 میلیارد ریال در استان در دست اجرا است، گفت: استعلامات و کاهش عوامل تخریب از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی، تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی، جلوگیری از زمین‌خواری و ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی را از دیگر اهداف مهم اجرای طرح کاداستر در استان بیان کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.