معتمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هدف اصلی دانشگاه امیرکبیر شناسایی نیازهای صنعت و بازارکار در جامعه است

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: یکی از مأموریت‌های اساسی دانشگاه امیرکبیر شناسایی نیازهای صنعت و بازارکار جهت بررسی میزان اشتغال و کارآمدی بیشتر در جامعه است.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند اما در حال حاضر ویژگی دانشگاه نسل سوم این است که در امور مالی و تربیت و پذیرش دانشجو مستقل هستند که این امر اکنون با ساختار اداری ما در این دانشگاه هماهنگی ندارد.

وی ادامه داد: با گسترش فناوری‌های مختلف نیازهای تخصصی بیشتر احساس می شود که باعث شد دانشگاه‌ها کم کم به سمتی بروند تا نیاز‌ها را پاسخ بدهند که برای تحقق این مهم پژوهش‌های خود را تقویت کردند و به عبارت دیگر دراین دوره ماموریت دانشگاه‌ها در پژوهش تعریف شد که امروز نیز بسیاری از دانشگاه‌های کشور در این دوره که نسل دوم دانشگاه‌ها می‌باشد حضور دارند.

رییس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: دانشگاه نسل سوم یک مساله عمومی است و ازجمله یکی از ماموریت‌های اصلی در دانشگاه‌ها می‌باشد. 

معتمدی با بیان اینکه این دانشگاه جزء دانشگاه‌های برتر صنعتی کشور است، تصریح کرد: باید
اقتصادی داشته باشیم که آن اقتصاد درون زا، مولد ثروت با تنوع در محصولات، صادرات بالا و عدم وابستگی انحصاری در واردات باشد که در حوزه وزارت علوم، باید وابستگی آموزش عالی به منابع بخش عمومی کاهش پیداکند و ثروت آفرینی در عرصه ملی و بین المللی افزایش یابد و با تولید فناوری ملی و حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان بتوانیم به صنعت ملی دست پیدا کنیم.

‌وی تاکید کرد: یکی از مأموریت‌های اساسی دانشگاه امیرکبیر شناسایی نیازهای صنعت و بازارکار جهت بررسی میزان اشتغال و کارآمدی بیشتر در جامعه است.

رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه این دانشگاه به سوی دانشگاه نسل سوم قدم برمی دارد،
یادآورشد: کارآفرینی و ارائه ایده‌های نو به دانشجویان و مدرسان این دانشگاه رسالت
سنگینی است که بر عهده این دانشگاه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار