1000 شرکت دانش بنیان در پارک‌ های علم و فناوری فعال هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تعداد پارک‌های علم و فناوری و تاثیرات آن‌ها در تولید ثروت خبر داد.

1000 شرکت دانش بنیان در پارک‌ های علم و فناوری فعال هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ۳۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری در کشور ما کمتر از دو دهه است که شکل گرفته به گونه‌ای که در کنار دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ایجاد شد که از این تعداد ۳۹ پارک به صورت فعال شروع به کار کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: بالغ بر یک هزار شرکت دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنند و این پارک‌ها از طریق وزارت علوم مجوز گرفته و فعالیتشان را ادامه می‌دهد و بر اساس ضوابط و قوانینی که هیأت امنا برای آن‌ها تعریف می‌کند ادامه کار می‌دهند.

وزیر علوم بیان کرد: بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد بین شرکت‌های آزمایشگاهی و بخش‌های پژوهشی دانشگاه برگزار شده که این مبلغ در سال گذشته ۷۷ میلیارد تومان بود، همچنین از جمله برنامه‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد ارائه تسهیلات، بررسی مسائل بیمه و صندوق شکوفایی و نوآوری است.

وی تأکید کرد: تعداد صندوق‌های ذخیره به ۳۴ عدد رسیده و سرمایه ۳ میلیارد تومانی در آن در نظر گرفته شده تا تسهیلات بلاعوض در اختیارشان قرار گیرد.

فرهادی یادآور شد: دستاوردهای فناورانه در پارک‌های علم و فناوری از ارزش بالایی برخوردار هستند و دانشگاه تهران به عنوان نماد علمی کشور در تبدیل دانش به ثروت نقش دارند و ما باید تلاش کنیم که این تولید خوب را با تلاش به مرحله ورود محصولات به بازار ملی و داخلی با برنامه‌ریزی مناسب برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار