کاهش بهای نفت در بازار جهانی ۱۳۹۶/۰۲/۱۸

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در بازار جهانی علی رغم اظهار نظر وزیر نفت عربستان مبنی بر انتظار وی برای تمدید توافق کاهش عرضه نفت تا سال آینده میلادی به منظور از میان بردن مازاد عرضه جهانی، کاهش یافت. 
 
بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با 8 سنت کاهش، به 49 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با شش سنت کاهش، 46 دلار و 16 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 
 
رشد حفاری‌های نفتی آمریکا و تولیدات این کشور نقشی تعیین کننده در تضعیف تلاش‌های کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و کشورهای غیر اوپکی مانند روسیه در کاهش عرضه نفت به بازار جهانی داشت. کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان غیر اوپکی نفت در سال گذشته میلادی توافق کردند روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه تولیدات خود را کاهش دهند. 
 
خالد الفالح، وزیر نفت عربستان در این باره گفت: تولید کنندگان نفت هر اقدامی را برای توازن در بازار انرژی انجام خواهند داد. من انتظار دارم توافق جهانی برای کاهش عرضه نفت تا پایان سال 2017 تمدید شود و امکان دارد این توافق در سال 2018 میلادی نیز ادامه یابد. 
 
در سوی دیگر، روسیه اعلام کرد با دیگر تولید کنندگان نفت درباره تمدید کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی پس از سال 2017 در حال گفت و گو و رایزنی است. اعضای اوپک 25 ماه می (4 خرداد ماه) درباره توافق کاهش عرضه نفت در وین تشکیل جلسه خواهند داد. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار