لاریجانی در نطق پیش از دستور:

نظرات رهبری درباره سند 2030 باید تحقق یابد/کمیسیون صنایع ابعاد حادثه معدن گلستان را بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که کمیسیون آموزش رسیدگی و نظارت جدی بر سند 2030 داشته باشد تا نظرات رهبری معظم در اسرع وقت درباره این موضوع تحقق یابد.

نظرات رهبری درباره سند 2030 باید تحقق یابد/کمیسیون صنایع ابعاد حادثه معدن گلستان را بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز (سه‌شنبه، اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: این روزها دشمنان از درون و بیرون به حیثیت و آبروی و ستون‌های عالم اسلام هجوم آورده‌اند، تروریست‌ها زمینه‌ساز شده و فضا و مجال برای استکبار و صهیونیست‌ها فراهم کرده‌اند تا بر علیه مسلمانان توطئه کنند.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه متأسفانه در این دام قرار گرفتند و عامل تفرقه و ماجراجویی‌های منطقه شده‌اند، سخنان اخیر برخی از مسئولان سعودی گرچه آن‌قدر سخیف و بی‌مقدار است که نیاز به پاسخ ندارد اما حکایت از تلاش‌های استکبار در مسئله سازی برای منطقه دارد که این کشورهای کج اندیش را مفتخر به تفرقه افکنی بیشتر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی اظهارات بی پایه مسئولان آ‌مریکایی در موضوع هسته‌ای همه و همه موید نگاه نافذ رهبری معظم است که بارها بر انتخابات و حضور جدی مردم برای از بین رفتن توطئه‌ها تأکید کرده‌اند.

لاریجانی تصریح کرد: این یک واقعیت روشن است که ایران در پناه رهبری هوشمند و ملتی متحد و در صحنه از انواع توطئه‌ها رسته است و در آینده نیز چنین است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که در انتخابات پیش رو نیز ملت ایران با حضور یکپارچه خود در مقابل این توطئه‌ها، عزت و سربلندی ملی را تأمین کنند، از همه همکاران عزیز که در هیئت‌های نظارت تلاش کرده‌اند تا انتخابات شوراها به قاعده در مسیر خود قرار گیرد، تشکر می‌کنم.

نماینده مردم قم با اشاره به حادثه دردناک معدن در استان گلستان اظهار داشت: این حادثه همه مردم را عزادار کرد، از تلاش‌های همه مسئولان ملی و استانی که در جهت کمک به کارگران گرامی تلاش کردند، تشکر می‌کنم، از همکار گرامی آقای ابراهیمی و اعضای کمیسیون صنایع که از لحظات اولیه این حادثه هییتی را برای بررسی اعزام کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: لازم است کمیسیون صنایع به بررسی همه جانبه این موضوع و تخلفات صورت گرفته بپردازند و روشن کند چرا ایمنی لازم در معدن وجود نداشته و این گونه کارگران عزیز در معرض قرارگرفته‌اند و نظارت دستگاه‌ها ملی و محلی چرا به موقع عمل نکردند؟ این گزارش هم برای روشن شدن ابعاد این حادثه و سهم متخلفین مهم است و هم برای آینده کارگران معادن و برای رعایت ضوابط ایمنی آنها بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه از کمیسیون صنایع درخواست کرد که با دقت لازم در اسرع وقت گزارش خود را به مجلس ارائه دهد و از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه علو درجات آرزو کرد.

لاریجانی افزود: لازم است که کمیسیون آموزش رسیدگی و نظارت جدی بر سند 2030 داشته باشد تا نظرات رهبری معظم در اسرع وقت درباره این موضوع تحقق یابد و بررسی شود که چرا این مسیر طی شد و نظرات کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس اخذ نشد و نتیجه به مجلس گزارش نشد، مخصوصا با توجه به قانون برنامه ششم توسعه که وزارت آموزش و پرورش صرفا موظف به اجرای سند تحول است باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه گفت: معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه درباره یک شرکتی مطالبی را بیان داشته‌اند که وزیر آموزش و پرورش در هیئت مدیره آ‌ن است با توجه به نص صریح قانون 141 قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور در هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خصوصی منع می‌کند لازم است کمیسیون اصل 90 در اسرع وقت رسیدگی کرده، وزیر و مسئولان قوه قضاییه دعوت شوند تا مطلب روشن شود که اگر تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته، نسبت به وزیر آ‌موزش و پرورش تصمیم گیری شود.

 وی همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) گفت: میلاد امام زمان (عج) ، میلاد شخصیتی است که همه عالم در پناه ظهور او به جایگاه امن و عدل می رسند و خداوند وعده آن را به بندگان خود در کتاب شریف داده است. «وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون» (و در زبور نوشتیم پس از آنکه در کتاب های آسمانی بیان کردیم که زمین را قطعاً بندگان شایسته ما به ارث می برند.) لذا انتظار در مکتب اهل بیت (ع) جزو بهترین عبادات محسوب می گردد و خداوند به جهت عظمت آن بر مستضعفان منت گذارده و فرموده «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» انتظار جهت دار بودن و رو به پیشرفت بودن تفکر مسلمانان را تامین می کند به نحوی که هیچگاه مسلمانی در هر شرایط به یأس و سرخوردگی دچار نشود و زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان همیشه حرکتی تکاملی از نظر معرفتی و وجودی داشته باشد.
 
لاریجانی ادامه داد: لذا همه فرقه های اسلامی در موضوع ظهور قطب عالم امکان امام زمان (عج) متفق القول هستند و اختصاص به شیعیان ندارد. احمد حنبل در کتاب مسند خود آورده است که پیامبر (ص) فرمود جهان به پایان نخواهد رسید تا اینکه یک نفر از خاندان من که همنام من است، سرور مردم گردد. همچنین ابو داوود در کتاب السنن روایتی از پیامبر (ص) نقل می کند که مهدی از نسل من خواهد بود، او زمین را از قسط و عدل پر خواهد کرد آنچنان که از ظلم و جور پر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ابن خلدون با اینکه در برخی از روایات در موضوع تشکیک می کند، اما می گوید همه مسلمانان این عقیده مشترک را دارند که پس از گذشت سال ها باید در آخرالزمان شخصی از اهل بیت پیامبر (ص) ظهور کند تا دین را یاری و عدالت را برقرار سازد، مسلمانان از او پیروی خواهند کرد و او بر بلاد اسلامی حکومت می کند، نام او مهدی است.

وی گفت: ملاحظه می کنید که این وعده الهی که منجی عالم بشریت جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد، در بین فرقه های اسلامی یک جهت گیری مشترک است و یک نقطه اوج تفکر اسلامی است که خلقت و زندگی این دنیا را از نیست انگاری نجات می دهد و به جهت اهمیت آن در ادعیه مع الصور دعایی برای امام زمان (عج) جایگاه مهمی دارد.

لاریجانی تصریح کرد: امام رضا (ع) در راز و نیاز خود با خداوند می فرماید؛ پروردگارا همانگونه که کار پیامبران و فرستادگان گرانقدرت را به سامان آوردی، کار خلیفه و بنده ات را چنان که زیبنده و شایسته است به سامان آر، او را حفظ فرما، توانایی ببخش، اجازه پیکار با دشمنانت را به او عنایت فرما و ما را از یاران وارسته و پاکباخته او قرار بده.

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: امیدواریم خداوند مسلمانان و ملت عزیز ما را موفق به ادراک حقیقت ظهور نماید و از شر دشمنان اسلام حفظ فرماید.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۰۶:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
من از شما تشکر میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای لاریجانی خودشو زده به خواب...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
ریاست مجلس خود را به خواب زده
-
محمد حسین
۱۳:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
ما کجای کاریم نمیدوونم امیدوارم این نظر بنده در ذیل پیام درج بشه , تووی این کشور اصلا هیچ مسئولی در عمل, اصلا به آموزش و پرورش فکر نمی کنه , همه خوابن , با این آموزش و پرورش فاتحه این نظام در آینده ایی نامعلوم خووندست مگر اینکه یک تحول جدی تووی این آموزش و پرورش در جذب , نگهداری و آموزش معلمان , حذف کنکور , روش یاددهی یادگیری , شکل فیزیکی مدارس و تغییر نگرش آحاد جامعه نسبت به جایگاه و مقام معلم و ...... صورت بگیره . و گرنه در حرف هیچ خیری نیست. کاش این پیام به سمع و نظر مقامات مسئول از بالا به پایین برسه. ان شاءلله
تا چه پیش آید زین پس.
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد حسینی
۱۳:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
جناب آقای لاریجانی مواظب باش آسیب نبینی
-
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
الان توایران یعنی این طرح اجرایی نشده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام اقای لاریجانی دست شما درد نکند خوب نظارت برمملکت دارید شما که نمی دانید در مملکت چه قانونهایی اجرا میشود و چه خبر است به چه درد مردم و انقلاب می خورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا بزرگان ما درخوابند یا خودشان را به خواب زده اند؛چرا هیچکس جلوی این بی دینها را نمیگیرد؛فکر میکنید فرزندان شما در این منجلابی که اینها میخواهند درست کنند گیر نمی افتند،ای خدا پرستان برسید به داد اسلام وقرآن واین مملکت اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا اینقدر تعلل میکنن...
اقدام قاطع و انقلابی نیازه....
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۱:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
بیشتر به مردم خدمت کنید آقای لاریجانی، به فکر جوانان بیکار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
نظر نبود آقایون، بلکه دستور بود دستور باید اجرا بشه
دستورات ولی فقیه باید اجرا شود
Saudi Arabia
حسین
۰۹:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
چندین ماه از اجرای خاموش این سند توسط آموزش و پروش علی رغم رسانه ای شدن آن میگذرد ولی هیچ آدم مسئولی اعم از رئیس مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی دم بر نیاورد اگر این اتفاق در زمان طاغوت میفتاد همه علما و مردم اعتراض میکردند چرا باید هزینه این بی توجهی را رهبری بپردازند این موضوع اصلا قابل پذیرش نیست این افراد باید از این مسند کنار گذاشته شوند
آخرین اخبار