سمنان؛

افزایش ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان

معاون استاندار سمنان گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان سمنان ۱۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان در مراسم افتتاح اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان سرخه گفت: تراز تجاری ایران در مقایسه با سایر کشورها برای نخستین بار روند رو به رشد و مثبتی را دارد و در سال گذشته بیش از 300 هزار تن کالای ایرانی به خارج از کشور صادرشده است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون میزان رشد تجاری و صادرات کالا در ایران پیشرفت چندانی نداشته افزود: اکنون در ایران میزان صادرات کالای ایرانی نسبت واردات کالای خارجی بیشتر شده است و این مهم نشان‌دهنده تحقق بخشی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

همتیان با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی که در یک سال گذشته در این استان به بهره‌برداری رسیدند تصریح کرد: درزمینهٔ فراهم‌سازی زیرساخت‌های مطلوب برای استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی اقدامات چشمگیری در سطح استان انجام شد که رتبه این استان را در حوزه کشاورزی ارتقا داد.

وی با بیان برخی مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی در حوزه تأمین آب و مشکلات منابع آبی اظهار داشت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در 9 هزار و 125 هکتار از اراضی استان سمنان یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار