کرمانشاه ؛

باید در نمایش ها از ایین ها و سنت ها استفاده کنیم

آیین ها و سنت های اصیل ایرانی و اسلامی، دفاع مقدس و تعزیه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به اثرگذاری تئاتر در ابعاد مختلف، گفت: آیین ها و سنت های اصیل ایرانی و اسلامی، دفاع مقدس و تعزیه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در جمع انجمن های هنرهای نمایشی استان، گفت: شناخت کافی از حوزه نمایش دارم و چندین سال در شورای نظارت فعالیت کرده ام.


وی افزود: در حوزه نمایش به تأثیر تئاتر اعتقاد دارم که به خوبی می تواند در تمامی ابعاد اثر بگذارد.شور و هیجانی که در سال های گذشته در تئاتر کرمانشاه بروز و ظهور پیدا کرده، باعث خرسندی است.


وی با تأکید بر بهره گیری هنرمندان از دست مایه های منطبق با فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی، بیان کرد: استفاده از آیین ها و سنت های اصیل ایرانی- اسلامی، داستان های بومی، توجه به امید و شادی، دفاع مقدس و تعزیه را در انتخاب نمایش نامه ها و اجراهای نمایشی خود مورد توجه قرار دهید.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، عنوان کرد: در سال ٩٣ فقط ٤ گروه موفق به دریافت مجوز انجمن هنرهای نمایشی شدند اما این تعداد در سال ٩٥ با ثبت ١٤ گروه دیگر به ١٨ گروه افزایش یافته است.


وی با اشاره به فعالیت انجمن های نمایش در سراسر استان، گفت: دفاتر انجمن نمایش در سطح استان در شهرستان های هرسین، پاوه، اسلام آبادغرب، کنگاور و سنقر فعال است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار