اصفهان؛

ایجاد 205 شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: سال گذشته 205 شغل در بخش های صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن جاوری  صنایع دستی و هنرهای سنتی را ویترینی از هویت، آداب، سنت و مهارت های هنری پیشینیان بیان کرد و افزود: 70 درصد این شغل ها در این حوزه ایجاد شده است.
 
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی، افزون بر حفظ هنر گذشتگان موجب رونق اقتصادی و کسب و کار در جامعه می شود.
 
وی وجود اثرهای متنوع تاریخی اعم از مسجد، خانه، کاروانسرا، آب انبار، کاروانسرا و به ویژه باغ فین و هم چنین جاذبه های طبیعی خطه کاشان را برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار با اهمیت دانست و گفت: 20 درصد از شغل های ایجاد شده نیز در حوزه گردشگری بوده است.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری را یادآور شد و اظهار کرد: 10 درصد از شغل ها برای این فرصت ها در منطقه کاشان ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بر اساس سامانه رصد اشتغال به تمام تعهداتش در قبال سهمیه تعیین شده جامه عمل پوشانده است.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.